Ik bouw verhalen, jij spaart tijd

Originele copywriting

september 23

Welke autoresponder kiezen: Autorespond

In de blogpost welke autoresponder kiezen: een overzicht van mijn favorieten vind je een algemene uiteenzetting welke autoresponder mijn favoriet is. Deze blogpost gaat over één van de autoresponders waar ik een persoonlijke ervaring mee heb: Autorespond. Autorespond is de autoresponder waar ik mijn eerste ervaringen mee had. Waarom? Mijn keuze was vooral gebaseerd op de Nederlandse helpdesk, maar ook op het systeem waarbij er automatisch een boek wordt gedrukt zodra het wordt gekocht dankzij een samenwerking tussen Autorespond en Scanlaser. Als beginnend schrijver is dat een enorme surplus: je hoeft dan immers geen geld te investeren in een voorraad boeken. Je boek wordt enkel gedrukt als het verkocht wordt via je webwinkel. Hiervoor moet je bij Autorespond ook de winkelwagen (27 euro/maand) bijnemen.

De voordelen van Autorespond

Autorespond heeft een aantal voordelen. Zeker als je nog nooit met een autoresponder hebt gewerkt, want één van de voordelen is dat de helpdesk volledig Nederlandstalig is. Ik kreeg altijd snel en vakkundig antwoord op mijn vragen.

Er zijn veel video’s met uitleg hoe je iets moet instellen, wat een voordeel is voor een beginner.

Een combinatie met een winkelwagen is mogelijk. Als je zelf de winkelwagen niet kan instellen, dan kan je ook hulp vragen aan Autorespond (tegen een klein bedrag stellen zij alles voor je in).

De contactpersonen kan je indelen aan de hand van tags in verschillende lijsten. Je kan zien wie jouw fans zijn en het meest van jouw producten afnemen. Autorespond heeft een volwaardig CRM-systeem.

De nadelen van Autorespond

Geen enkele autoresponder heeft enkel voordelen, zo is het ook met Autorespond. Autorespond is nogal prijzig als je weinig e-mails hebt (27 euro per maand zonder winkelkarretje, terwijl Getresponse 13 euro per maand kost).

Persoonlijk vind ik de template voor nieuwsbrieven van Getresponse iets moderner dan bij Autorespond. Alhoewel je wel alles kan aanpassen (kleuren, lettertype, vormgeving).

De automatisatie van e-mails en nieuwsbrieven is, vind ik persoonlijk, niet zo gemakkelijk in vergelijking met Getresponse. Maar langs de andere kant heb je bij Autorespond wel Nederlandse uitleg en helpdesk om je bij te staan. Dit is iets wat eerder persoonlijk is. Iets wat ik moeilijker vind, zal iemand anders gemakkelijk vinden.

Affiliatesysteem bij Autorespond

Iets waar Autorespond in uitblijkt in vergelijking met andere autoresponders, is dat je een eigen affiliatesysteem kan opstellen. Affiliate betekent dat je je klanten kan laten registreren wanneer zij jouw producten willen promoten in ruil voor een commissie. Zij verdienen telkens als iemand via hun link een product van jou verkopen.

Een klant die zich als affiliate geregistreerd heeft, kan alles ook zelf opvolgen via internet met een eigen inlogcode (hoeveel keer is er geklikt op de link, hoeveel heb ik verdiend, …). Je hoeft je enkel gratis te registreren.
Kijk dan naar deze korte video van Autorespond die je uitlegt hoe een klant die jouw producten wilt promoten kan registreren.

https://vimeo.com/288522587

Autorespond is een goede Nederlandstalige autoresponder met een aantal extra’s zoals winkelwagen en het affiliatesysteem. Alles samen kost 44 euro per maand. Voor beginnelingen die graag Nederlandstalige ondersteuning wensen, een aanrader. Je hebt één maand gratis als proefmaand waarin je alles kan uitproberen.

Lees ook bij Blogschrijver:

Welke autoresponder kiezen: een overzicht van mijn favorieten.
Welke autoresponder kiezen: Sendinblue

Online resultaten nodig?

Geen tijd?


Als je:

Verkoop, verkeer, leads,

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.


Over de auteur

Bo Vickery

Bo is selfpublishing auteur en SEO-gericht copywriter vol creativiteit. Wie meer wilt weten, leest over mij of dit blogbericht.

Maar eigenlijk ben ik niet belangrijk, maar jij.

Tags





Woorden zijn belangrijk

Workshop:

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

Ben je het beu om nog eens een wandeling te maken?

Doe zoals Isaac Newton:

leer bij in periodes van pandemie met gratis waanzinnige tips om je website te verbeteren

Een quarantaineperiode is ideaal om te starten met bloggen (waarom niet over jouw wandelervaringen?) of om een boek te schrijven. 

Wist je dat Newton in 1666 zowel de wet van de zwaartekracht en de aard van het licht ontdekte tijdens een quarantaineperiode wegens de pest?

Wat als je deze tijd zou gebruiken om je website te verbeteren? 
O ja, wil je op reis en in zijn voetsporen treden, via deze link kan je een wandeling doen in Engeland waar Newton verbleef tijdens zijn quarantaine.

Dus gebruik deze quarantaine om te bloggen en te schrijven met waanzinnige gratis tips van Blogschrijver op de eerste van de maand om je maand goed te starten. 

>
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial