Ik bouw verhalen, jij spaart tijd

Originele copywriting

juli 18

Waarom een boek schrijven? Om deze 14 redenen schrijf je een boek

Waarom een boek schrijven? Dat kost tijd en moeite. Kan ik het wel? Allerlei bedenkingen vermijden dat je een boek schrijft. Maar lees eens deze 13 redenen waarom je wel een boek zou moeten schrijven, misschien begin je er dan onmiddellijk aan met onze 7 stappen die je moet nemen om te starten met een boek.

1. Je verhaal of je boodschap moet eruit

Je tobt al jaren over een verhaal of een boodschap die je wilt vertellen. Die moet eruit, dus schrijven maar.

2. Het is leuk en geeft me energie

Doe – als het kan – enkel dingen die leuk zijn in je leven en je energie geven. Dus als schrijven dat voor je doet, moet je niet langer wachten om te starten met schrijven.

3. Het boost je zelfvertrouwen

Door het schrijven en zeker als je boek uitgegeven is, krijg je een boost in je zelfvertouwen. Ik had dat toch. Wil jij niet dergelijke boost?

4. Een boek opent deuren

Door een boek te schrijven kom je met mensen in contact die je anders nooit zou ontmoet hebben.

5. Je verdient er geld mee

Dat is toch de bedoeling. Maar je kan soms meer geld verdienen met dingen die voortvloeien uit je boek dan de verkoop van het boek zelf. Bijvoorbeeld gevraagd worden om te komen spreken, gevraagd worden om een maandelijkse colum in de krant te verzorgen, enzovoort…. En je boek zelf? Dat kan zorgen voor een passief inkomen, want zolang het verkocht wordt, ontvang je auteursgelden.

6. Een boek is een visitekaartje en geeft je autoriteit

Niet iedereen kan zeggen dat hij een boek heeft geschreven. Jij wel ! Het bewijst je doorzettingsvermogen, gevoel voor taal, je organisatietalent, marketingskills, enzovoort,… Het klinkt raar, maar een boek heeft nog altijd een zeker status.

7. Een boek helpt je dingen te verwerken

Heb je iets verschrikkelijks of vervelends meegemaakt, erover schrijven helpt je het te verwerken. Waarom dacht je dat mensen soms schrijven in een dagboek? Hou wel in het oog dat je schrijfsels ook voor lezers bestemd zijn.

8. Een boek helpt je klanten te werven

Zeker in de zakelijke en managementboekenmarkt is dat zo. Je kan een boek als marketingtool voor jouw diensten en producten gebruiken. Een boek kan voor een hogere omzet zorgen.

9. Je wilt andere mensen helpen door een boek te schrijven

Als je wilt schrijven over een onderwerp waarmee je anderen kan helpen, moet je dat zeker doen. Want wat geeft er meer voldoening dan iemand anders geholpen te hebben? Je kan een boek schrijven waarbij je lotgenoten helpt. Of een boek waarin je uitlegt hoe je iets moet maken.

10. Je hebt materiaal liggen voor een boek

Stel dat je een onlinecursus geeft, veel kijkers trekt op webminars of een aantrekkelijke blog hebt, dan kan je dat allemaal redelijk simpel omzetten naar een goed boek.

11. Je hebt extra tijd

Stel je hebt een zware beenbreuk opgelopen en moet hierdoor enkele weken het bed houden. Gebruik die tijd nuttig door een boek te schrijven. Of je bent een startende ondernemer die nog niet genoeg opdrachten heeft: schrijf een boek over wat je aanbiedt.

12. Een boek schrijven geeft je focus

Door een boek te schrijven leer je te focussen. Je moet meer schrijven dan gewoon enkele losse stukken. Je moet ervoor zorgen dat je verhaal een goede structuur heeft, dat er verbanden bestaan tussen de verschillende hoofdstukken, dat het plaatje klopt. .

13. je krijgt een ander beeld van de toekomst

Want als je een boek schrijft, dan denk je automatisch na over jezelf, over de toekomst. Opzoekingen die je doet voor je boek, doet je soms dingen ontdekken waardoor je anders denkt over die toekomst.

14. Een boek zorgt voor een grotere naamsbekendheid

Boeken komen terecht waar je het niet verwacht. Je wordt als auteur bekender dan vroeger. Je boek opent deuren naar mensen op een manier die je niet verwacht had.

Als je dit leest, waarom zou je geen boek schrijven? Waarom begin je er niet aan?

Lees ook bij Blogschrijver:

Met deze 7 stappen begin je aan je eigen boek te schrijven
Hoe een schrijfroutine in je leven brengen?
Welke soort schrijver ben jij?

Online resultaten nodig?

Geen tijd?


Als je:

Verkoop, verkeer, leads,

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.


Over de auteur

Bo Vickery

Bo is selfpublishing auteur en SEO-gericht copywriter vol creativiteit. Wie meer wilt weten, leest over mij of dit blogbericht.

Maar eigenlijk ben ik niet belangrijk, maar jij.

Tags





Woorden zijn belangrijk

Workshop:

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

Ben je het beu om nog eens een wandeling te maken?

Doe zoals Isaac Newton:

leer bij in periodes van pandemie met gratis waanzinnige tips om je website te verbeteren

Een quarantaineperiode is ideaal om te starten met bloggen (waarom niet over jouw wandelervaringen?) of om een boek te schrijven. 

Wist je dat Newton in 1666 zowel de wet van de zwaartekracht en de aard van het licht ontdekte tijdens een quarantaineperiode wegens de pest?

Wat als je deze tijd zou gebruiken om je website te verbeteren? 
O ja, wil je op reis en in zijn voetsporen treden, via deze link kan je een wandeling doen in Engeland waar Newton verbleef tijdens zijn quarantaine.

Dus gebruik deze quarantaine om te bloggen en te schrijven met waanzinnige gratis tips van Blogschrijver op de eerste van de maand om je maand goed te starten. 

>
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial