SEO Copywriting Blogschrijver

juli 8

Title-attribuut

Een title attribute of tooltip is een titel voor een link op je website.

Het is het stukje tekst dat je toevoegt aan een link zodat je bezoekers en de zoekmachines dit kunnen zien in een vakje naast de link.

De title-attribuut verschijnt zodra je met je muis boven een link gaat hangen. Hiermee geef je aan Google extra informatie om de website te ranken.

Wat is het voordeel van een title-attribuut?

De pagina waar deze link naartoe verwijst krijgt zo meer waardering van Google door de woorden in de title-attribuut. Als een bezoeker weet waar hij heen gaat als hij op een link klikt, dan kan een title attribuut helpen om hem of haar te laten klikken.

Je moet natuurlijk ook een goede anchor tekst gebruiken voor zoekmachines als Google naast de title-attribuut. De anchortekst bepaalt samen met het title-attribuut het onderwerp van de pagina waar je naar toe linkt.

Hoe maak je een title-attribuut in WordPress?

Selecteer een stukje tekst, die je klikbaar wilt maken naar een bepaalde pagina en klik op het link icoontje in je WordPress.

Je krijgt dan “link invoegen bewerken” en “wordpress title tag invoegen” te zien. Je vult de URL in en de title tag of title-text die je de link wilt meegeven. 

Je kiest of de link moet openen in een apart tabblad of niet, “link invoegen” en je bent klaar.

Dit is een artikel uit de kennisbank

In de kennisbank van Blogschrijver vind je een begrippenlijst SEO copywriting, copywritingtips, SEO tips en tips over digitale tools. Je vindt er alle blogartikels hierover terug per onderwerp.


Wat wil jij lezen in de kennisbank?

Copywritingtips

SEO Tips

Digitale tooltips


Wil jij je teksten op het web verbeteren via de 7 hoofdzonden?

Schrijf je in op de nieuwsbrief.

Max. 1 keer per maand. Je kan altijd uitschrijven. 

Online resultaten nodig?

Geen tijd?

Als je: 

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.





>