Als kind en puber ging ik vaak naar de bibliotheek. In het lager onderwijs elk weekend bij zuster Marie-Thérèse in de schoolbibliotheek van De Lisblomme in Lissewege. Later naar de stadsbibliotheek achter de kerk. Ik begon me al snel te interesseren in detectives en thrillers. Eén van mijn favoriete schrijvers toen ik ouder was, was John Grisham. Nu ik het bedenk, is het nu wel enkele jaren geleden dat ik nog eens een boek van hem gelezen heb, ik moet er misschien terug eentje ontlenen. Misschien zijnsommige van zijn boeken de reden dat ik later in de advocatuur ben gegaan. Alhoewel je eerder zou denken van niet. Een aantal van zijn boeken zijn ook verfilmd, denk maar aan The Pelican Brief, The Cliënt, The rainmaker, The associate, enzovoort…

Schrijftips van een auteur die verfilmd is

Dus dacht ik, tips van John Grisham over schrijven, wil ik zeker weten. Een auteur wiens boeken verfilmd zijn, heeft misschien een extra tip. Want je moet groots dromen, groots denken, dus bereid ik de verfilming van mijn boeken maar voor. Twee korte tips:

  • Hij begint blijkbaar altijd te schrijven in januari om zes maanden later een boek te beëindigen.
  • Hij schrijft vijf dagen in de week, altijd op dezelfde plaats zonder verstrooiing. Tussen zeven en tien uur zijn de beste uren. Dat zal ik onthouden: een dagelijkse routine installeren. Zou dat de sleutel tot succes zijn?

Naar boeken John Grisham bij Bol.com
Naar boeken John Grisham bij Proxis

Quote: Theysaidso
Foto: Unsplash

Online resultaten nodig?

Geen tijd?


Als je:

Verkoop, verkeer, leads,

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.


Over de auteur

Bo Vickery

Bo is selfpublishing auteur en SEO-gericht copywriter vol creativiteit. Wie meer wilt weten, leest over mij of dit blogbericht.

Maar eigenlijk ben ik niet belangrijk, maar jij.

Tags





Woorden zijn belangrijk

Workshop:

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

Ben je het beu om nog eens een wandeling te maken?

Doe zoals Isaac Newton:

leer bij in periodes van pandemie met gratis waanzinnige tips om je website te verbeteren

Een quarantaineperiode is ideaal om te starten met bloggen (waarom niet over jouw wandelervaringen?) of om een boek te schrijven. 

Wist je dat Newton in 1666 zowel de wet van de zwaartekracht en de aard van het licht ontdekte tijdens een quarantaineperiode wegens de pest?

Wat als je deze tijd zou gebruiken om je website te verbeteren? 
O ja, wil je op reis en in zijn voetsporen treden, via deze link kan je een wandeling doen in Engeland waar Newton verbleef tijdens zijn quarantaine.

Dus gebruik deze quarantaine om te bloggen en te schrijven met waanzinnige gratis tips van Blogschrijver op de eerste van de maand om je maand goed te starten. 

>
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial