Een schrijver die bij ons niet bekend is, maar ik kwam zijn 13 tips tegen op Youtube en wie mij kent, weet dat als er ergens het cijfer 13 in staat, ik onmiddellijk één en al aandacht ben. Ik keek eens na wie Jerry Jenkins is op Wikipedia: hij schrijft christelijke boeken. De films in de reeks Left behind over de apocalyps bij het einde der tijden met een antichrist uit de Bijbel zijn verfilmingen van zijn boekenreeks De laatste bazuin. Het woord apocalyps betekent overigens onthulling van verborgen dingen. Hier is het een verwijzing naar het boek Openbaring uit het evangelie van Johannes waar het goede het uiteindelijk wint van het kwade. Maar laat ik op dit moment apocalyps vooral bekijken als het openbaren van schrijftips om een boek te schrijven. Dezelfde tips kan je ook gebruiken als je blogt.

De schrijftips van Jerry Jenkins

Genoeg gefilosofeer, de 13 schrijftips hoe je een boek moet schrijven (duur video 17 min.):

  1. Leg je schrijfplaats vast
  2. Verzamel je schrijfmateriaal: computer, een goede stoel, papier, enz…
  3. Deel je project in in kleine stukjes (hoofdstukken)
  4. Vestig je aandacht op een groot idee
  5. Maak een overzicht, een structuur
  6. Zet een vast schrijfschema vast, hou je aan een deadline
  7. Doe research
  8. Schrijf een boeiende openingszin, denk eerst aan je lezer
  9. Vul je verhaal met spanning en conflicten
  10. Zet je interne criticus af
  11. Geef niet op, zeker niet in het midden
  12. Schrijf een onvergetelijk einde
  13. Wees een agressieve redacteur, editor

Quote: Theysaidso

Online resultaten nodig?

Geen tijd?


Als je:

Verkoop, verkeer, leads,

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.


Over de auteur

Bo Vickery

Bo is selfpublishing auteur en SEO-gericht copywriter vol creativiteit. Wie meer wilt weten, leest over mij of dit blogbericht.

Maar eigenlijk ben ik niet belangrijk, maar jij.

Tags





Woorden zijn belangrijk

Workshop:

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

Ben je het beu om nog eens een wandeling te maken?

Doe zoals Isaac Newton:

leer bij in periodes van pandemie met gratis waanzinnige tips om je website te verbeteren

Een quarantaineperiode is ideaal om te starten met bloggen (waarom niet over jouw wandelervaringen?) of om een boek te schrijven. 

Wist je dat Newton in 1666 zowel de wet van de zwaartekracht en de aard van het licht ontdekte tijdens een quarantaineperiode wegens de pest?

Wat als je deze tijd zou gebruiken om je website te verbeteren? 
O ja, wil je op reis en in zijn voetsporen treden, via deze link kan je een wandeling doen in Engeland waar Newton verbleef tijdens zijn quarantaine.

Dus gebruik deze quarantaine om te bloggen en te schrijven met waanzinnige gratis tips van Blogschrijver op de eerste van de maand om je maand goed te starten. 

>
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial