Enter your text here...

Blogschrijver
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"rgb(252, 169, 2)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
IK WIL PERSOONLIJKE SCHRIJFCOACHING


Copywritingtips die jouw onderneming zullen veranderen en doen exploderen.

Normaal zou ik op deze zakelijke blogpagina reclame moeten maken voor mijn eigen copywritingskills en mijn talent voor content marketing. Maar dat ga ik niet doen. Nee, ik ga jouw tips geven. Niet enkel tips, maar ook oefeningen zodat je zelf jouw blog of website kan veranderen. Want wie weet heb je wel een copywritingtalent in jouw onderneming? Of kan je dit zelf? 

En indien niet, dan is Blogschrijver er nog om bij te springen.

Niets staat stil, alles verandert. Soms moet je veranderen om beter te presteren, om meer klanten te bereiken. Laat mij je helpen om jouw onderneming te doen groeien tot een referentie in zijn sector. En dat doen we door te focussen op wat wij allemaal het meeste gebruiken elke dag: woorden. Om groot te worden heb je woorden nodig, het is maar één letter verschil: een extra letter 'o' (worden-woorden). 

Blogschrijver

Woorden tellen. Welke onderneming je ook bent, uiteindelijk heb je woorden (naast beeld) nodig om te overtuigen en klanten te verleiden tot aankoop. Copywriting zou voor alle bedrijven een kernactiviteit moeten zijn, omdat je resultaten er vaak direct van afhangen.

Het gaat echter om meer dan woorden. Copywriting en content marketing is niet gewoon ervoor zorgen dat de grammatica juist is en er geen fouten in de teksten staan. Om invloedrijke en overtuigende content te maken, heb je eigenlijk kennis nodig van de menselijke geest, van het onderbewuste. Ja, noem het gewoon menselijke psychologie. Het is een vaardigheid.

Om jou te helpen jouw copywriting en content marketing te verbeteren en een fantastische blog te maken, een lijst van tips die je gemakkelijk kan toepassen om jouw onderneming te doen exploderen in groei.

Ben je er klaar voor?

 

1.  Vergeet alles wat je op school hebt geleerd

Laten we eerlijk zijn: de school bereidt je niet voor op ondernemen. Zeker niet hoe je goed kan bloggen of copywriting, wat content marketing is, nee, dat zijn allemaal dingen die we niet leren in deze wereld die zich nochtans meer en meer online afspeelt. 

Ja, we leren spelling en grammatica en opstellen schrijven, een thesis maken, maar dit is helemaal iets anders dan schrijven voor het internet. Een merk of onderneming kan niet op die manier communiceren met zijn klanten. Goede copywriting of zelfs een goed boek schrijven gaat niet over de grammaticale of spellingsregels op school om te volgen. Nee, we volgen ze helemaal niet. Zo ben je wellicht geleerd om een zin nooit te beginnen met ‘en’ of ‘of’, maar dat moet je soms juist wel doen in copywriting.  Kijk maar eens naar bijvoorbeeld Apple of naar de schrijver Roald Dahl. 

Ook de klassieke structuur inleiding, inhoud en conclusie gaat niet volledig op in copywriting. Ja, het is handig om deze basisstructuur in je hoofd te houden, maar copywriting is zoveel meer: zoekwoordenonderzoek, de titels of koppen, lijstjes maken, witruimte laten, enzovoort. Dus vergeet je schoolboeken!


 2. Gebruik een woordenteller

Woorden tellen helpt. De hoogst gerangschikte blogberichten op Google zouden gemiddeld 1140-1285 woorden bevatten (Bron: Search Metrics). Volgens Search Engine Journal zou de ideale lengte om te ranken in Google dan weer 1900 woorden zijn en volgens Buffer 1600 woorden.

Dus een woordenteller kan helpen om dit bij te houden. Je maakt je berichten overigens best in Word of Google Docs, niet rechtstreeks in Wordpress. In Word kan je zonder problemen zien hoeveel woorden je al hebt op twee manieren:
- je ziet dit automatisch links onderaan in de grijze balk
- je gaat naar de tab 'controleren' en selecteert 'woorden tellen'
Maar je kan ook online controleren hoeveel woorden je hebt in een tekst. Een aantal online woordentellers:
De beste woordenteller is https://wordcounter.net/. Lees het blogbericht 'Tool om een boek te schrijven - 8 tips' waarin wordt uitgelegd waarom. 

Je hebt gemiddeld 5 seconden om online een goed indruk te maken (Bron: Hubspot). Gebruik simpele taal zonder te veel vakjargon. Spreektaal werkt het best. Schrijf alsof je publiek iemand is tegen wie je vertelt. Dat zet mensen aan tot actie. Kijk eens rond op het internet om geïnspireerd te worden.

Oefening

  • Ga naar de website van een merk of onderneming die je bewondert
  • Bekijk al de pagina’s van hun website (o.a. over ons, contactpagina, productbeschrijvingen,...)
  • Plak verschillende voorbeelden in Word of Google Docs
  • Kijk hoeveel woorden de teksten tellen en welke verschillen erin zitten.
  • Wat wil elke webpagina van die onderneming bereiken? Hoeveel woorden telt die pagina?
  • Kijk naar de woorden op jouw webpagina’s en pas ze aan zodat je evenveel woorden hebt.


3. Gebruik voldoende witruimte

Dit is een tip die zeer belangrijk is op het internet. Onze ogen houden van veel witruimte op een website of blog. Omarm de witruimte op je webpagina. Want niemand wil een doorlopende tekst lezen zonder een onderbreking.

Gebruik korte zinnen om de leeservaring aangenamer te maken. 

Oefening

  • Neem één van je webpagina’s, print de pagina uit en neem een pen
  • Trek een verticale lijn na elk statement, punt of kenmerk. 
  • Elke lijn is een nieuwe paragraaf op jouw webpagina, een stukje witruimte of als het niet anders kan een divider of een aparte opmaak blok die je invoegt.


4. Plaats je klanten eerst

Ik zie zoveel ondernemingen die vertellen over hoe lang ze al bestaan, hoe gekwalificeerd hun CEO is, hoe goed hun dienstverlening is, maar ze vergeten één iets: hun klanten. Je kan deze dingen ergens kort en terloops vermelden, maar dat is niet wat je klanten willen horen. Je klanten willen maar één ding: dat het probleem dat ze ervaren opgelost geraakt. Dat ze een antwoord vinden op hun vragen. 

Klanten denken altijd eerst en vooral aan zichzelf. Dus moet wat je op het internet plaatst vooral klantgericht zijn. Schrijf altijd over dingen die problemen oplossen. En vermeld terloops op een subtiele manier dat jij degene bent die ze nodig hebben. Zorg er wel voor dat je de balans behoudt tussen ervan uitgaan dat je klant alles al weet en je klanten te veel te betuttelen. Daar houdt niemand van. 

 

Oefening

  • Kijk je website of blog na en scan op vakjargon. Stel je in de plaats van je klant en ga er niet automatisch van uit dat sommige terminologie door iedereen gekend is. 
  • Lees je webtekst voor: klinkt dit vloeiend? Werk aan je tekst tot die voorgelezen vloeiend klinkt.
  • Schrijf over elk stuk het doel op. Weeg af of alle teksten wel doelgericht zijn. Je hoeft ook geen woordenbrij te produceren op je website die tot niets leidt. 


5. Voeg emotie toe om je klanten tot actie te laten overgaan

Grote merken gebruiken altijd emotie. 

Waarom?

Omdat dit verkoopt. Mensen houden van emoties, we worden erdoor geprikkeld. Kijk maar eens naar deze commercials, maar hou je zakdoek klaar:

Wat jouw merk of dienst ook is: mensen kopen om wat je product of dienst voor hen zal doen en vooral hoe ze zich erdoor zullen voelen. Dat is ons onbewuste dat spreekt: we willen ons vooral goed voelen als we kopen. 

Pas daarna komt het logisch redeneren om de hoek kijken. 

Als een klant op zoek is om een probleem op te lossen, gaat hij of zij door een heel scala van vaak onbewuste, deels bewuste emoties. Het is de taak van jouw onderneming om op die emoties in te spelen. 

Mensen herinneren zich vooral hoe een product of dienst zich liet voelen, minder het product of de dienst zelf. De meest memorabele advertentiecampagnes gaan allemaal over de emoties die je erbij voelde. Emoties verhogen de loyaliteit voor een merk.


Oefening

Om emoties te gebruiken in jouw communicatie, doe volgende oefening:

  1. schrijf alle problemen op die je product of dienst helpt oplossen of alle noden die jouw onderneming vervult
  2. koppel een emotie aan elk probleem
  3. maak een tekst of titel waarin deze emotie verwerkt zit zodat je publiek ziet dat je om hen geeft. Bijvoorbeeld: Ben je angstig voor diefstal van je fiets? Dat hoeft niet meer met onze fietsketting.
  4. spreek over de voordelen van jouw product of dienst en hoe het jouw klanten zich zullen voelen als ze een aankoop doen of voor jou kiezen. Bijvoorbeeld: nooit meer slaapgebrek met dit slaapmasker


7. Gebruik alledaagse taal en vermijd verwarring

Zakelijk copywriting gaat niet over het winnen van literaire prijzen. Gebruik gewone spreektaal voor je klanten. Hoe eenvoudiger, hoe beter. 

Zo vermijd je ook dat jouw boodschap verwarrend overkomt door allerlei literaire uitweidingen te doen. Grote merken zoals bijv. Starbucks of Apple hebben hun succes verkregen met een eenvoudige stijl. Geen ingewikkelde terminologie of lange zinnen. Nee, gewone spreektaal.

Oefening

  • Zoek enkele merken en ondernemingen die je bewondert en kijk hoe zij op hun website praten tegen hun klanten. Welke stijl gebruiken ze? 
  • Integreer nieuwe, innovatieve dingen in jouw tekst. Zoek naar een creatieve invalshoek om je boodschap over te brengen. Print je tekst uit en lees deze hardop voor. Verander alles wat niet goed klinkt.
  • Lees je tekst voor aan iemand anders: wat vinden zij ervan?

  • 8. Vertel een verhaal om jouw verhaal memorabel te maken

    Mensen houden al eeuwenlang van het vertellen van verhalen. Zowel de sprookjes die we hoorden als kind, als de boeken die we lezen en de films die we bekijken als volwassenen: verhalen spelen een grote rol in ons leven. We worden erdoor aangetrokken. 

    Kijk maar eens naar deze commercial van Coca-Cola over poolberen.

    Het is dus jouw taak om ook te proberen een verhaal te vertellen. Zakelijk verhalen vertellen of om het in het Engels te zeggen: corporate storytelling verhoogt jouw conversieratio (of met andere woorden: de acties die je klanten daadwerkelijk nemen), zorgt ervoor dat je klanten jou onthouden en verandert klanten in loyale, terugkerende klanten. 

    Oefening

    • Bedenk een held en een schurk binnen jouw materie. Ze hoeven  niet echt te bestaan. Bijvoorbeeld een schoonmaakproduct waarbij vuil de vijand is . Of een handgel waarbij het coronavirus de vijand is…
    • Laat je klant een reis meemaken. Creëer het gevoel dat je jouw klanten zult helpen op hun reis om een uitdaging te overwinnen en dat ze iets nieuws en waardevol zullen ontdekken. Zoals deze tips bijvoorbeeld. 

    9. Kies je lettertype zorgvuldig

    Een lettertype is het uithangbord van je onderneming. Nochtans wordt er weinig rekening mee gehouden. Je hebt maar één kans om een goede indruk te maken. Dus is de branding: jouw logo, stijl, design en lettertype van je website van even groot belang als de woorden die erop staan. 

    Jouw berichten en webpagina’s hebben immers al een effect voor ze gelezen worden. Dus wees zorgvuldig in het kiezen van jouw lettertype. Lees ook het blogbericht welk lettertype gebruiken voor mijn website of blog?


    Oefening

    • Zoek 5 websites van ondernemingen en merken die je bewondert.
    • Plak een tekst van hun website in een Worddocument en kijk welk lettertype ze gebruiken.
    • Kijk naar de verschillen in de lettertypes, de kleuren die gebruikt worden en de grootte van de lettertypes. Kies dit wat jou het beste lijkt en het meest aantrekt. 


    10. Check op spellingsfouten

    Altijd je tekst nalezen. Ik moet bekennen dat ik me er soms ook nog eens aan bezondig door niet na te lezen als ik een bericht op internet plaats, maar je moet altijd nalezen. Want niets is erger dan een tekst met spellingsfouten. Als je spelling niet goed zit, dan maak je minder kans om je lezer te overtuigen. 

    Het zijn de details die het hem doen. Daarom vervangt Disney in hun pretparken alle maand de bloemen. Jij wilt zeker niet onderdoen voor Disney?

    Ondernemen gaat over vertrouwen en geloofwaardigheid. Eén kleine fout kan een invloed hebben op je verkoop, dus wees streng en jaag op eventuele fouten.

    Oefening

    • Typ je tekst in Word en kijk naar de spellingscontrole, maar vertrouw er niet te veel op.
    • Print je tekst uit en lees op papier. Lees ook eens hardop om te kijken of de tekst vloeiend klinkt.
    • Laat iemand anders nalezen.
    • Lees je tekst na op verschillende momenten, eventueel in een andere ruimte. Ons brein raakt gewoon aan gewoonte (snap je het mooie van deze zin overigens?). Een frisse geest doet wonderen, zeker na een wandeling.
    • Lees je tekst vanaf het einde naar het begin.


    11. Gebruik subheadings of subkoppen

    Mensen lezen op het internet anders dan op papier. Mensen scannen een tekst op een webpagina voor ze iets anders doen.  Ze zoeken onbewust naar woorden, zinnen of afbeeldingen die hen interesseren. Weinig mensen lezen elk woord op een webpagina, maak je dus geen illusies. Daarom is het belangrijk om verschillende soorten kopteksten te gebruiken. Omdat koppen de aandacht van de mensen trekken. Je kan de leesbaarheid van een tekst heel simpel verbeteren door een heldere opmaak: niet te lange zinnen, korte alinea’s, voldoende witruimte én tussenkoppen.

    Inzake terminologie worden er verschillende termen gebruikt voor kopteksten of headings: heading is de Engelse term, koptekst is de naam in de Nederlandstalige versie van Wordpress, subkop, subheading of tussenkop wordt gebruikt voor tussentitels. Kop 1, kop 2, kop 3 is de informele benaming voor een heading. Er bestaan ook headingtags, dit wordt gebruikt om de structuur van je website duidelijk te maken voor de zoekmachines als ze de html voor jouw website lezen. 

    Oefening

    • Neem de tekst van je website. Verdeel grote stukken tekst in kleinere stukjes.
    • Bij elk onderdeel voeg je een koptekst in (kop 2, kop 3, …). Kop 1 is altijd de hoofdtitel van je pagina, dus verdere titels of koppen gebruik je achtereenvolgens kop 2, kop 3, enzovoort...
    •  Gebruik in je kopteksten zoekwoorden of keywords
    • Zorg ervoor dat je koptekst in een duidelijk lettertype en in het vetjes staat.
    • Gebruik in Wordpress de selectie ‘headings’ of ‘kopteksten’ bij de opmaak van je tekst( dus niet zelf prutsen met grootte en in vet plaatsen) omdat dit SEO gevoelig is. Achterliggend wordt er namelijk een tag aan je kopttekst of heading toegevoegd.


    12: Wees authentiek, eerlijk en betrouwbaar 

    Het doel van jouw website is om mensen te overtuigen bij jou te kopen. Dus zullen jouw bezoekers en lezers moeten geloven dat je betrouwbaar bent. Enkele tips hoe je dit kan bereiken:

    1. Schenk voldoende aandacht aan de ‘over ons’ of ‘over mij’-pagina. Deze pagina biedt de kans om meer uitleg te geven over je bedrijf, wie zijn de mensen achter de schermen, wat drijft hen…
    2. Kopieer geen teksten van een concurrent, dan ben je niet authentiek genoeg.
    3. Blijf trouw aan jezelf. Als je een mening hebt over iets belangrijks in je sector, geef ze en leg uit waarom.
    4. Post regelmatig berichten en los problemen op voor je publiek. Wees hun held.
    5. Geef dingen gratis weg. Dat kan een cursus, e-book, adviesgesprek, proefsessie, … zijn. Een goed boek hierover is Eén fan per dag van Jos Burgers. Heb je al gekeken in de footer van deze website wat je allemaal gratis kan krijgen?
    6. Beloof geen superlatieven zoals ‘word rijk in 30 dagen’, ‘parfum die je onweerstaanbaar maakt’, tenzij je het met een kwinkslag en een vleugje humor doet, dan kan je er nog mee weg komen. Anders komt dit nogal ‘verkoperig’ over en zal je er meer mensen mee wegjagen dan aantrekken. 
    7. Als je een shop hebt, vermeld dan op de pagina van je website keurmerken en garantiemerken zoals bijv. Trusted Shops, Webwinkel Keur, Thuiswinkel.org, Webshop Keurmerk, Qshops
    8. Beloof, als dat kan, dat het betaalde geld wordt terug gegeven binnen de 14 of 30 dagen als men niet tevreden is met de aankoop. Dit zal mensen sneller tot aankoop aanzetten.  Of geef een garantie die meer is dan de wettelijke garantie. Doe wel wat je belooft of het werkt averechts. 
    3 beloftes van blogschrijver


    13. Doe aan marktonderzoek

    Voor je je website of blog start, doe je aan marktonderzoek. Eigenlijk vooraleer je gelijk welk bedrijf start. Want al jouw teksten en copywriting heeft geen enkel nut als er geen kopers zijn voor jouw product.  Bovendien kan je op die manier ook jouw unique-selling-points (in het Nederlands: unieke verkoopkenmerken) in jouw website integreren. 

    Hoe doe je nu aan marktonderzoek of productresearch?

    1. Maak een lijst waarop je schrijft wie jouw consumenten zijn: wat zijn hun kenmerken, waar kan je die doelgroep vinden, wat is de leeftijd, vooral vrouwen of mannen,...?

    2. Kijk naar websites die gelijkaardig zijn als deze die je in gedachten hebt en onderzoek hun bereik

    3. Onderzoek de populariteit op grote verkoopsites, zoals bijv. Bol.com, Coolblue, Amazon of andere. Voor de verkopen op Bol.com bestaan er verschillende onderzoektools, zoals bijvoorbeeld Rylee, Boloo,...

    4. Maak een lijstje met productbeschrijvingen die je kan vinden over het product dat je verkoopt. Welke zoekwoorden worden gebruikt?

    5. Verwerk je bevindingen in je teksten op je website.

     

    14. Soms doet het er niet toe wat je verkoopt

    Ik weet het, dit is een boude stelling. Als je teksten goed genoeg zijn, kan je van alles verkopen. Dan komt de kwaliteit zelfs niet eens ter sprake. Denk maar eens na: wanneer ben je nog eens ingegaan op een aanbod op internet (product, cursus, boek,...) en bleek het niet de kwaliteit te zijn die je mocht verwachten? Iedereen heeft wel al dingen gekocht gewoon op basis van een mooi verkooppraatje? Alhoewel ik natuurlijk ook sta voor kwalitatieve producten, kan je dus met woorden mensen betoveren en verleiden om te kopen wat jij wilt. 

    Zorg er gewoon voor dat je teksten interessant zijn en enthousiasme opwekken bij je lezers. Als je je teksten zelf positief formuleert en begint te schrijven met een positieve mindset, is het gemakkelijker om je teksten goed te laten klinken. 

    Woorden zijn belangrijk

    Workshop:

    Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

    Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

    Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

    Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

    Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

     

    15. Zorg voor je waarden

    Elke succesvolle onderneming heeft waarden. Dit gaat over de waarden waarmee je je activiteiten verricht, plus het gedrag van je personeel. Deze waarden kan je laten doorwerken op je website zodat je consumenten weten met wie ze te doen hebben en/of zij zich kunnen vinden in je waarden. Je waarden maken deel uit van je uithangbord.

    Alle grote ondernemingen denken zorgvuldig na over hun imago. Denk maar aan Google, Apple, Amazon, Bol.com, … Maar hoe bedenk je dit?

    Oefening


    • Maak een lijstje met de drie waarden waar jouw onderneming voor staat.
    • Schrijf een missiestatement die een vreemde een idee kan geven wat je wilt bereiken.
    • Gebruik geen vakjargon, maar schrijf in verstaanbare taal
    • Zorg ook voor bereikbaarheid door je contactgegevens voldoende te vermelden.



    16. Schrijf met design in je achterhoofd

    Als je als onderneming professioneel wilt overkomen, dan mag je design en lay-out niet uit het oog verliezen. Een website moet er mooi en aangenaam uitzien. Hoe bereik je dit?

    Oefening

    • Bekijk je website en hou rekening met de volgende dingen, pas aan indien nodig.
    • Maak een gids met een overzicht van het lettertype of font, de grootte, logo’s, kleuren die je gebruikt. Gebruik consequent deze kenmerken op jouw website.
    • Schrijf rond de afbeeldingen die je op je website plaatst. Vermijd dat een afbeelding een alinea of zin in twee stukken verdeelt. 
    • Vermijd gesplitste woorden. Je weet wel, bijvoorbeeld: marketing- en dan doeleinden op de volgende lijn. Dit onderbreekt het lezen. 
    • Plaats je knoppen zorgvuldig op plaatsen met witruimte en een opvallende kleur.


    17. Schenk aandacht aan geloofwaardigheid om je woorden kracht bij te zetten

    Consumenten zijn van nature uit nogal sceptisch, maar enkele testimonials op jouw website kan jouw aanbod geloofwaardiger maken. Trap echter niet in de valkuil door testimonials niet zelf te verzinnen, ermee te overdrijven en geef ze realistisch weer zoals de mensen ze zelf verwoord hebben. 

    Oefening

    • Vraag enkele testimonials aan je klanten en plaats ze op je website.



    18. Gebruik afbeeldingen

    Alhoewel woorden belangrijk zijn, zijn afbeeldingen dat ook, misschien zelfs nog meer want mensen zijn visueel ingesteld. Afbeeldingen kunnen jouw boodschap meer kracht bijzetten.  Bovendien trekken ze de aandacht, dus let op de kwaliteit. Bovendien zijn afbeeldingen belangrijk voor SEO (zoekoptimalisatie) van je website. Toch wil ik nog enkele tips geven, want afbeeldingen kunnen je website ook vertragen en dat wil je echt niet omdat Google al aangekondigd heeft dat de snelheid van een website vanaf 2021 zwaarder zal doorwegen voor de ranking. Dus enkele tips:

    1. Ik had het er al over: de kwaliteit. De afbeelding mag niet vaag of slecht afgesneden zijn.
    2. Je afbeelding moet relevant zijn voor de tekst waarin de afbeelding geplaatst is. Zoek ook naar afbeeldingen die niet zo saai zijn.
    3. Geef je afbeeldingen een relevante naam. Niets is dodelijker voor je SEO dan een afbeelding met de naam 12345.png. Vergeet ook de alt text niet in te vullen met een relevante naam.
    4. Zorg voor auteursrechtenvrije afbeeldingen (zie ook mijn blogbericht zoek je auteursvrije foto's voor je blog of je website?) en vermeld de bron.
    3 USP blogschrijver


    19. Om creatief te zijn, moet je durven falen

    Angst is de slechtste raadgever voor een tekstmaker of copywriter. In een onderneming moet je creatief zijn. Maar creativiteit houdt ook falen in. Dit hoeft geen hindernis te zijn. De grootste ondernemers zijn nooit geslaagd op school, bijvoorbeeld Steve Jobs, Richard Branson en Bill Gates. Maar zij vertrouwen op hun creativiteit als ondernemer.

    Om je te inspireren een video van Steve Jobs over falen (1:43 min.):

    Ook Richard Branson heeft het gehad over falen (5:25 min.):

    Als je nog niet overtuigd bent, nog een laatste video - driemaal is scheepsrecht - over de fouten van de grootste ondernemingen (10:25 min.):

    Drie tips voor de tekstschrijver of copywriter van jouw website:

    1. Sta open voor feedback van familie, vrienden en collega’s
    2. Copywriting en content marketing gaat over het oplossen van problemen, niet over zelfexpressie. Probeer dus niet de Nobelprijs van literatuur te winnen door je webteksten, maar richt je op het oplossen van het probleem van je klanten.
    3. Lukt het schrijven niet, spreek gewoon je teksten in en laat ze uittypen. Dan heb je een wervende tekst in gewone spreektaal zoals je een wandelaar op straat zou proberen te overtuigen om jouw product te kopen.


    >
    Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial