Het lijkt een merkwaardige vraag, maar ze is belangrijker dan je denkt.
Veel ondernemingen schitteren niet omdat ze niet de behoefte hebben heldhaftig te zijn.
Deze ondernemingen willen enkel geld innen en verdergaan zonder al te veel gedoe.
Andere ondernemingen blinken uit door een overvloed aan heldendom: "wij zijn de beste, wij zorgen voor een nummer 1 op Google, we zijn beter dan de concurrentie,..."
Je leest en hoort enkel: wij, wij, wij.
Maar laat me iets vertellen: niemand, echt niemand, geeft om jou of je onderneming.
Websitebezoekers en potentiële klanten geven alleen maar om zichzelf.
Ze geven om hun eigen problemen, behoeftes en verlangens.
Websitebezoekers die behandeld worden als een held, zijn sneller tevreden.
Ze houden ervan om meegenomen te worden op een reis die hen in de rol van held plaatst waarbij ook hun probleem wordt opgelost en hun behoeften en verlangens worden bevredigd.
Als jouw onderneming dit kan realiseren: jouw bezoekers helpen door beter te begrijpen wat hun problemen en verlangens zijn, waarbij je ook oplossingen aanreikt, dan ben jij ook een held.
Gewoon laten zien wat je te bieden hebt, tonen wat je kan zonder luidop te roepen dat je de beste bent.
Iedereen kan zeggen dat hij de beste is.
Weinigen tonen echter ook dat ze een websitebezoeker kunnen begeleiden de beste in hun domein te worden.
Een heldenreis laten ondernemen
Weinig ondernemingen zijn echt heldhaftig.
Hoe staat jouw onderneming ervoor?