In een promofilmpje dat ik deze week zag op tv over een nieuw tv-programma, zag ik Laura Tesoro uitroepen dat ze geen geduld had.
Dat wachten voor haar moeilijk was.
Het programma heet Jachtseizoen en er wordt gejaagd op twee bekende Vlamingen.
Volgens Laura zou wachtseizoen een beter gekozen naam zijn.
Want als jager krijgen ze maar om de 10 minuten door waar hun prooien zich bevinden.
Het programmaconcept deed me denken aan een groepsspel dat ik jaren geleden ooit eens deed in Brugge.
Toen moesten we ook een persoon zoeken en konden we door van telefooncel naar telefooncel te rennen (ja, ik ben echt zo oud) aanwijzingen krijgen waar de gezochte persoon zich bevond.
Tijden veranderen en geduld hebben is niet zo gemakkelijk.
Ook niet als je wacht op een goede ranking van je website.
Want om resultaat te zien van de teksten die je in een website propt, moet je ook geduld hebben.
Veel geduld.
Zoals je in dit blogartikel kan lezen 4 tot 6 maanden of soms langer.
Dat is misschien één van de beste boodschappen die je aan een klant kan geven: geduld.
Geduld is een goede deugd.
Voor copywriters en voor klanten.