Je bent druk bezig met het starten van je onderneming.Je wilt een nieuw product of dienst lanceren.Dit slorpt al je aandacht op.
Design, gebruiksgemak en kost.Alles krijgt aandacht, vergaderingen en ‘heen-en-weer-gemail’ of gechat in één of andere digitale tool.
O ja, we moeten ook nog iets doen rond promotie en een advertentie of twee.
Maar dat kan wachten totdat alles klaar is.
Dan zullen we maar de marketing doen zeker?
Wat met de teksten?
Gewoon enkele teksten voor de website, de nieuwsbrief of een brochure.
Ach, dat kan Jan, Piet of Pol er wel bijnemen.
Eén of andere copywriter die ik goedkoop kan inhuren.
Dergelijke copywriters moeten toch te vinden zijn?
Zo lang duurt dat ook niet.Gewoon enkele lijntjes schrijven.
Dat kan iedereen.
We zullen dan maar die contentmarketing doen,
Als alles klaar is, dan moeten gewoon die teksten nog geschreven worden.
Laat me iets vertellen: dan ben je al te laat.
Marketing en goede copywriting zijn nodig vanaf de start.
Want het zijn woorden die mensen overtuigen.
Het zijn slogans met bijhorende grafische beelden die mensen doen klikken.
Het zijn de algoritmes van Google die je moet gunstig stemmen.
Vroeger was Google nog tevreden met veel content op een website.
Nu kijkt Google ook naar de kwaliteit van de teksten.
Of ze in overeenstemming zijn met hun SEO Guidelines en Quality Guidelines.
Ben je zeker dat Jan, Piet of Pol deze kent?
Ben je zeker dat Jan, Piet of Pol de juiste toon kan vinden?
Dat zij de juiste copywriter zijn?
De juiste woorden gebruikt om iedereen te overtuigen?
Dat zij alles weten over SEO copywriting?
Heb je daaraan gedacht bij de start?
Of ben je tevreden met een middelmatige kwaliteit?
Had je aandacht voor kwaliteit bij de ontwikkeling van je producten en/of diensten?
Waarom zou je dan ook geen aandacht besteden aan de kwaliteit van je teksten op je website?
Zodat je kan ranken in een zoekmachine zoals Google?
Heb je daaraan gedacht bij de start?