Je ziet het overal.
AI-copywritingtools die beloven dat je geen copywriter nodig hebt.
Dat zij al het schrijfwerk voor jouw onderneming kunnen doen.
Lekker goedkoop en snel.
Is dit de doodsteek voor de tekstschrijvers en copywriters?
Zou je nog investeren in beter worden in schrijven voor het internet?
Ja, want als je kwaliteitswerk levert, zit je niet in de problemen.
AI is voor schrijvers die:
- geen unieke inzichten inbrengen
- geen logische redenering gebruiken.
- SERP's overnemen
- niet kritisch denken.
- niet creatief zijn
- niet origineel zijn
Voor goede schrijvers zal AI ons ondersteunen, niet vervangen.
We zullen het gebruiken voor onderzoek.
Misschien om een ruwe tekst te maken.
Om misschien zelfs deze ruwe tekst aan te passen en ons eigen te maken.
Ik zie het als een ander gereedschap in onze gereedschapskist.
Niets meer dan dat.
Goede tekstschrijvers zullen nooit worden vervangen door AI.
Maar als je geen kwalitatieve content produceert, zit je in de problemen.
Begin vandaag nog met bijscholen of raak achterop.