Rich snippets zijn snippets die meer uitgebreid zijn en die je kan vinden bij de zoekresultaten in de SERP. Je hebt ook nog gewone snippets en featured snippets, zoals op deze pagina is uitgelegd.
Een rich snippet kan op verschillende plaatsen in de zoekresultaten verschijnen. Rich snippets vallen op in het Google overzicht. Ze zijn visueel aantrekkelijker. Net daardoor worden deze links ook meer aangeklikt. Omdat de extra informatie die in een rich snippet wordt gegeven zorgt voor een klik van de bezoeker.
Hieronder zie je in de rich snippet een beoordelingscore, hoeveel stemmen er zijn uitgebracht en de duurtijd om het recept te maken.
Rich snippets kunnen bestaan uit: afbeeldingen, opsommingen, video’s, sterren van een review, producten, onderverdelingen, …. Het zijn de zoekmachines zelf die de relevante subpagina’s voorstellen. Het loont dus de moeite om je pagina te optimaliseren voor rich snippets. Als dat lukt, zal je meer kliks van bezoekers krijgen en bijgevolg ook een hogere ranking in Google.
Je kan optimaliseren via de plugin van Yoast SEO of de all-in-one-SEO plugin als je geen WordPress hebt of deze plugin niet bezit, dan kan je de snippet optimiser van SEOmofo gebruiken.
Dit is een artikel uit de kennisbank
In de kennisbank van Blogschrijver vind je een begrippenlijst SEO copywriting, copywritingtips, SEO tips en tips over digitale tools. Je vindt er alle blogartikels hierover terug per onderwerp.