SEO Copywriting Blogschrijver

juli 23

Hoe kunnen je bezoekers je contacteren – het nut van contactformulieren?

De mogelijkheid voorzien dat bezoekers je kunnen contacteren, is nuttig als je meer betrokkenheid bij je blog wilt creëren. Je kan dit doen door je e-mailadres onderaan in de footer of in de zijbalk te plaatsen, maar het handigste is een contactformulier. Ik had zelf geen idee hoe ik dit moest integreren in mijn website, maar uiteindelijk is het nog redelijk gemakkelijk. In het onderstaande korte Engelstalige filmpje van WPBeginner (een aanrader die website) staat er hoe je dit kan plaatsen op je website. Je hebt wel de plug-in WP Forms nodig. Waarom deze plug-in? Zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om te gebruiken. Je kan zelf zien welke velden je vraagt aan je bezoekers. Je kan meer doen dan enkel een contactforumulier maken. Je kan het eventueel koppelen met marketingtools of een formulier maken die moet ingevuld worden en waarbij moet betaald worden (bijv. online cursus).

https://youtu.be/fNGR_N8d8Ww

Waarom zou ik een contacformulier op mijn blog plaatsen?

Misschien blog je graag in alle anonimiteit, dat kan. Maar is het niet veel leuker en handiger om naast je e-mailadres ook een contactformulier op je blog te hebben? Een bezoeker kan dan kiezen wat hij neemt. Met een contactformulier kan je feedback, vragen, opmerkingen van je bezoekers krijgen. Of ook potentiële klanten verzamelen. Het gemakkelijke van een contactformulier is dat je bezoeker het gelijk wanneer kan invullen. Het maakt je blog voor bezoekers toegankelijker.

Een contactformulier doet je website er ook professioneel uitzien. Als je contactformulier ook moet dienen voor potentiële klanten, zorg dan ook dat er een veld met een verplicht telefoonnummer in staat: dan kan je hen zelf bellen als je nog bijkomende vragen hebt om bijv. een offerte op te maken. Je kan in je contactformulier ook vragen hoe bezoekers je gevonden hebben, dan weet je waar je je marketing moet op toespitsen.

Je kan ook meerdere contactformulieren maken. Stel dat je bijvoorbeeld een graficus zoekt om mee samen te werken. Dan kan je via een apart contactformulier kandidaat-grafici met jou laten contact nemen.

O ja, inzake privacy is het altijd handig dat je een vakje in je contactformulier zet waarbij je klant bevestigt dat hij akkoord is met je privacybeleid en dat zijn gegevens worden opgeslagen. Dan heb je zeker geen problemen met de privacyrichtlijnen (GDPR).

Lees ook bij Blogschrijver:

Meer betrokkenheid bij je bezoekers creëren via RSS-feed
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn ranking in Google verbetert?
Moet je een nieuwsbrief maken voor je blog?

Wat wil jij lezen in de kennisbank?

Copywritingtips

SEO Tips

Digitale tooltips

Lijst met de beste tools voor copywriting


Wil jij je teksten op het web verbeteren via de 7 hoofdzonden?

Schrijf je in op de nieuwsbrief.

Max. 1 keer per maand. Je kan altijd uitschrijven. 

Online resultaten nodig?

Geen tijd?

Als je: 

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.





>