Ik bouw verhalen, jij spaart tijd

Originele copywriting

september 3

Hoe de AIDA-copywritingformule ervoor kan zorgen dat je triomfen boekt met je verkoop

De AIDA-copywritingformule is een eenvoudige formule om je teksten beter te doen converteren zoals ze dat noemen.

Samengevat bestaat de AIDA-formule uit 4 onderdelen, dat is heel wat minder dat de opera Aida van Verdi.

Want dat is mijn geheugensteuntje om deze formule te onthouden: muziek. Of misschien is het de triomfmars uit deze opera die ik in mijn hoofd hoor terwijl ik aan het schrijven ben.

De 4 onderdelen van de AIDA-formule in een notendop

1. Attention (aandacht)

Grijp de aandacht van je lezers met iets dat voor hen relevant en interessant is. Maak ze nieuwsgierig.

Enkele voorbeelden:

‘Stijgt jouw omzet elke week?’

‘Je lijkt niet gelukkig met je leven.’

‘Kan jij de triomfmars van Verdi zingen?”

2. Interest (interesse)

Vertel aan je lezers enkele interessante feiten, features of resultaten. Gebruik statistieken, testimonials, quotes,… Vertel een interessant verhaal.

Enkele voorbeelden:

‘Je kan met enkele simpele ingrepen je omzet doen stijgen, zoals ik gedaan heb.’

‘Onze led-lampen zijn energiezuinig, verspreiden een warm licht en zorgen voor een gezellig, warm thuisgevoel.’

‘Zonder noten te kunnen lezen, kan je met onze oplossing de triomfmars uit Aïda zingen, zelfs zonder de tekst te kennen. Je moet zelfs niet eens kunnen zingen.’

3. Desire (verlangen)

Zorg ervoor dat ze verlangen naar je product of dienst. Vertel of toon ze hoe hun leven gaat verbeteren als ze jouw producten of diensten kopen.

Enkele voorbeelden:
‘Bedenk eens hoe je leven gemakkelijker zou worden als je omzet gewoon wekelijks stijgt door alleen maar enkele woorden te veranderen in je teksten? Meer moet je niet doen.’

‘Je moet enkel maar de led-lamp uit te pakken, in te draaien, de app te programmeren en je hebt onmiddellijk een romantische sfeer om je partner te verrassen.’

‘Je zet de video op, je zingt iets onverstaanbaars mee uit volle borst, waardoor je longen eens goed worden opengezet en je alle spanning van de werkdag kan loslaten. Geen dure ontspanningsprogramma’s of therapieën nodig.”

4. Action (actie)

Het belangrijkste: laat je lezers actie ondernemen. Nu moet je vertellen aan je lezers wat ze moetne doen: dit kan zich inschrijven zijn of iets kopen.

Enkele voorbeelden:
‘Druk op de knop om een afspraak te maken met een originele SEO-copywriter zoals Blogschrijver.’

‘Voor de prijs van een led-lamp heb je een romantische avond, waar je kan vertellen over de liefdeshistorie in de opera Aïda van Verdi. Je hoeft maar één iets te doen: klik hieronder op koop.’

‘Als je de deur van je bureau sluit en op onderstaande Youtube video klikt, moet je enkel nog luidop zingen (hummen is ook goed), samen met de andere 476 zangers. Na het einde van de video ben je volledig zen.’

Als je deze formule gebruikt in je teksten en copywriting, dan zal je triomfen kunnen vieren. Wie wil dat nu niet?

Tenzij je als je geen muziekliefhebber bent, dan kies je beter voor de PASOP-copywritingformule.

Online resultaten nodig?

Geen tijd?


Als je:

Verkoop, verkeer, leads,

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.


Over de auteur

Bo Vickery

Bo is selfpublishing auteur en SEO-gericht copywriter vol creativiteit. Wie meer wilt weten, leest over mij of dit blogbericht.

Maar eigenlijk ben ik niet belangrijk, maar jij.

Tags





Woorden zijn belangrijk

Workshop:

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

Ben je het beu om nog eens een wandeling te maken?

Doe zoals Isaac Newton:

leer bij in periodes van pandemie met gratis waanzinnige tips om je website te verbeteren

Een quarantaineperiode is ideaal om te starten met bloggen (waarom niet over jouw wandelervaringen?) of om een boek te schrijven. 

Wist je dat Newton in 1666 zowel de wet van de zwaartekracht en de aard van het licht ontdekte tijdens een quarantaineperiode wegens de pest?

Wat als je deze tijd zou gebruiken om je website te verbeteren? 
O ja, wil je op reis en in zijn voetsporen treden, via deze link kan je een wandeling doen in Engeland waar Newton verbleef tijdens zijn quarantaine.

Dus gebruik deze quarantaine om te bloggen en te schrijven met waanzinnige gratis tips van Blogschrijver op de eerste van de maand om je maand goed te starten. 

>
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial