Ik bouw verhalen, jij spaart tijd

Originele copywriting

juli 12

Heb je een logo nodig voor je website of blog?

Een logo heb je niet echt nodig, maar het zorgt wel voor vertrouwen. Het geeft een totaalbeleving aan je website. Zorgt voor een gevoel van professionaliteit. Het prikkelt je bezoeker. Ik zou het dus zeker eens overwegen, maar dat is een persoonlijke keuze. Je kan net zo goed bloggen zonder logo.

Hou echter wel rekening met volgende tips:

  • Hou je logo eenvoudig. Een te complex logo is verwarrend voor je bezoekers. Een logo moet niet je artistieke vaardigheden in de kijker plaatsen. Niet te veel details. Keep it simple.
  • Laat je logo duidelijk zijn waar het voor staat. Geen ingewikkelde, verborgen betekenissen die je bezoeker toch niet kent.
  • Let erop dat je logo bij het verkleinen ook nog duidelijk is. Een logo wordt immers vaak ingevoegd in een header van een website en dan mag het niet getransformeerd worden in een hoopje onduidelijke lijnen.
  • Zorg voor een duidelijk lettertype in je logo dat goed leesbaar is.
  • Ook de kleuren mogen niet overdreven worden, twee kleuren lijkt mij een maximum.
  • De kleuren moeten ook voldoende contrasteren. Hou er rekening mee dat je logo eventueel ook op drukwerk mooi moet ogen (bijv. visitekaartjes).
  • Zorg dat er een verband is met de content van je website. Je moet geen appel nemen als logo voor een website die elektronica verkoopt. Alhoewel, nee, vergeet deze tip, een logo dat geen verband houdt met je website kan soms ook werken, misschien zelfs beter. Denk maar een Apple of Starbucks (zeemeermin).

Hoe maak ik een logo voor mijn website of blog?

Je hoeft geen graficus in te huren om een logo te ontwerpen. Je mag natuurlijk? Maar je kan perfect zelf een logo maken via Canva. Onthou die naam goed: Canva. Je kan er allerlei grafische dingen zelf gemakkelijk mee ontwerpen: banners, instagramberichten, pinterestpins, enzovoort… Er zijn ook animaties te vinden die je kan gebruiken. Het is gebruiksvriendelijk en gemakkelijk. Je vindt er ook honderden foto’s die je kan gebruiken voor je blog. Het is gratis, maar er bestaat ook een pro-versie waarbij je meer mogelijkheden hebt. Je kan er posters ontwerpen, flyers of visitekaartjes. Zelfs als je niet blogt, is het handig om Canva bij je favorieten in je webbrowser te parkeren.

Zie je dat niet zitten, dan heb je ook online logomakers die op een automatische wijze logo’s maken nadat je enkele gegevens hebt ingevuld. Bijvoorbeeld Onlinelogomaker. Het is gratis, maar ik verkies toch eerder een uniek logo. Ik gebruik het wel eens om ideeën op te doen. Probeer er eens een eigen logo op te maken. Wie weet maak je iets dat inderdaad perfect past bij je blog?

Het ontwerpen van een logo uitbesteden?

Het ontwerpen van een logo kan je ook uitbesteden als je geen tijd bent of niet zo handig bent. Je kan hiervoor goedkoop een beroep doen op de internationale website Fiverr waar freelancers uit heel de wereld hun diensten aanbieden tegen een goedkope prijs. Een andere website waar ik al eens gebruik van gemaakt heb voor het ontwerpen van een logo, maar die is iets duurder, is 99designs. Je kan echter ook altijd op zoek gaan naar een freelancer in eigen land via www.freelancer.be.

Aan jou de keuze hoe je werkt. Denk goed na over je logo, leg desnoods een aantal ideeën voor aan je omgeving. Je blog zal er veel professioneler uit zien.

Quote: Theysaidso
Foto:  Khadeeja Yasser via Unsplash

Lees ook bij Blogschrijver:

Heb je een avatar nodig op je website of blog?
Een blogtool om te koesteren: gifjes, inclusief de beste apps om er zelf te maken
Maak een blog in een dag
Zoek je auteursvrije foto’s voor je blog of website?

Online resultaten nodig?

Geen tijd?


Als je:

Verkoop, verkeer, leads,

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.


Over de auteur

Bo Vickery

Bo is selfpublishing auteur en SEO-gericht copywriter vol creativiteit. Wie meer wilt weten, leest over mij of dit blogbericht.

Maar eigenlijk ben ik niet belangrijk, maar jij.

Tags





Woorden zijn belangrijk

Workshop:

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

Ben je het beu om nog eens een wandeling te maken?

Doe zoals Isaac Newton:

leer bij in periodes van pandemie met gratis waanzinnige tips om je website te verbeteren

Een quarantaineperiode is ideaal om te starten met bloggen (waarom niet over jouw wandelervaringen?) of om een boek te schrijven. 

Wist je dat Newton in 1666 zowel de wet van de zwaartekracht en de aard van het licht ontdekte tijdens een quarantaineperiode wegens de pest?

Wat als je deze tijd zou gebruiken om je website te verbeteren? 
O ja, wil je op reis en in zijn voetsporen treden, via deze link kan je een wandeling doen in Engeland waar Newton verbleef tijdens zijn quarantaine.

Dus gebruik deze quarantaine om te bloggen en te schrijven met waanzinnige gratis tips van Blogschrijver op de eerste van de maand om je maand goed te starten. 

>
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial