SEO Copywriting Blogschrijver

Copywritingtools voor SEO-gerichte teksten

Wie schrijft voor het web heeft meer nodig dan gewoon zijn toetsenbord, taalgevoel en brein. Als je voor het web wilt schrijven moet je niet enkel leren hoe dat te doen, maar je hebt ook speciale tools nodig als je de code van Google wilt kraken en hoger wilt ranken in de ranglijst van de zoekmachines.

Een blik achter de schermen welke tools ik gebruik als Belgische SEO copywriter:

  1. Copywritingtools voor correcte teksten

1.1. Taal

Alles begint met taal, ook bij schrijven op het web. Dus grijp ik terug naar enkele tools die ik ook gebruik als schrijver.

  • Taaladvies Vlaanderen: de website waar je ook vragen kan stellen als je niet zeker bent en elke week een nieuw woord kan bijleren.

  • Taaladvies.net: woordenlijsten, spelling, aardrijkskundige namen: je vindt het allemaal terug.

  • VRT Taal: de referentie als je bij wilt leren over taal met een handige schrijfassistent om je taal te checken.

  • Woordenlijst.org: het vroegere Groene Boekje online.

  • Onze taal: ook hier kan je woorden vinden als je niet twijfelt hoe ze geschreven worden.

  • Synoniemen.net: zoeken naar synoniemen voor een woord kan je ranking helpen verbeteren. Want alternatieven werken altijd.

  • LanguageTool: een Chrome-extensie die je gewoonweg moet hebben: de extensie onderlijnt automatisch fouten als je meteen online schrijft. Het werkt ook in Google Docs. Ik heb gemerkt dat ze nu ook de functie in Word zouden ter beschikking hebben. Een back-up of een tweede paar ogen. Het handige is dat het ook werkt met andere talen.

En dan nog twee websites die eigenlijk niet direct nodig zijn, maar die voor taalliefhebbers leuk zijn om je taal te blijven oefenen: 

1.2. Spreekwoorden


Soms wil je een tekst leuker maken om te lezen met een spreekwoord. Dan kun je terecht bij volgende taaltools:

Onzetaal spreekwoorden

Woorden.org - spreekwoordenboek

Spreekwoord.nl

Ensie spreekwoordenboek

1.3. Vertalen


Vergeet Google Translate. De beste tool om te vertalen is Deepl. Gebruik ik al jaren tot mijn plezier.

Schrijf je af en toe Engelse teksten, dan kan je een beroep doen op Grammarly. Handig om in hun webapplicatie je teksten volledig uit te schrijven. Je krijgt onmiddellijk suggesties wat je kan verbeteren. 


  1. Copywritingtools voor foto’s, illustraties en design

2.1. Wikipedia


Ja, het klinkt misschien raar, maar Wikipedia is niet enkel een researchtool voor een schrijver, maar voor alle tekstschrijvers op het web. Je kan er mooie beelden vinden onder de creative commens licentie, dus die vrij te gebruiken zijn (doe toch maar aan bronvermelding), maar je kan er ook opzoekingen doen rond bepaalde begrippen, feiten of personen. Wel altijd dubbel checken want er kunnen fouten in staan.

2.2. Canva


Canva is de tool om mooie plaatjes te maken voor sociale media of voor je website. Je kan er ook gratis foto’s downloaden, banners maken, covers maken voor e-books, … Kortom, dit is echt een tool die je moet gebruiken als je online bent. Zeker als je ook infographics wil maken. 

2.3. Verschillende stockfotowebsites


De lijst om deze op te sommen is groot (zie mijn blogartikel gratis foto’s op je website). Ik gebruik vooral Unsplash. Af en toe zou ik ook eens op zoek gaan op één van de andere fotowebsites die in het artikel staan als ik op zoek ben naar een specifieke foto of vind dat de foto’s van Unsplash te veel mainstream zijn, zoals Pixabay, Pexels,....

2.4. Rawpixel


Ik surf soms ook wel eens op Rawpixel als ik op zoek ben naar specialere foto’s, oude foto’s, kunst of illustraties.

  1. Copywritingtools voor zoekwoordenonderzoek

Een zoekwoordenonderzoek is de start van elke pagina of blogartikel van een website. Voor wie niet weet wat een zoekwoordenonderzoek is, die kan dit nalezen op mijn blogpost Wat is een zoekwoordenonderzoek? Hoe je gratis een zoekwoordenonderzoek kan doen heb ik beschreven in het blogartikel hoe maak ik een lijst van zoekwoorden voor SEO zodat ik de gedachten van mijn klanten kan lezen.

Ik ga het hier dus niet hebben over traditionele zoekwoordentools, zoals GoogleGoogle Trends (lees dit blogartikel over Google Trends), Answer the Public (lees ook dit blogartikel over Answer the Public), Ubersuggest of Google Alerts, een handige tools waarmee je ook je eigen onderneming kan volgen voor mogelijke reviews. Reviews die je dan kan hergebruiken in je website.

Andere tools om te gebruiken voor je on-page SEO, vind je in de volgende hoofdstukken. Hier gaat het om gespecialiseerde tools die vooral te maken hebben met een zoekwoordenonderzoek.

3.1. KwFinder


KW Finder van Mangools is de  tool waar ik het meeste gebruik van maak om zoekwoorden te vinden. Je kan vragen naar suggesties of vragen op basis van het zoekwoord dat je hebt ingetikt om zo tot een long tail zoekwoord te komen. Je ziet ook de concurrende websites die ranken op het zoekwoord waarvan je de analyse gevraagd hebt, de score van hun artikel en eventuele backlinks.

3.2. SimilarContent


Ik gebruik deze tool SimilarContent, die ik heb gekocht via Appsumo (een website waar je deals kan vinden voor software die je levenslang kan aankopen tegen een gunstige prijs) redelijk veel omdat je zeer gemakkelijk kan opzoeken. Je kan de top 10 van je concurrenten zien en zo de zoekwoorden vinden die de meeste resultaten geven. SimilarContent heeft ook een eigen beoordelingssysteem van teksten. 

3.5. Trueranker


Trueranker een tool die ik ook via AppSumo gekocht heb en ik ben er heel tevreden over. Je kan zelf zoekwoorden ingeven en kijken hoe je website rankt, maar de tool doet ook allerlei suggesties voor zoekwoorden. Per zoekwoord kan je ook de top 10 van je concurrenten zien. Deze tool is echt een aanrader om de prestaties van je teksten en websites goed te kunnen opvolgen.

3.6 Tagcrowd


Misschien vind je het merkwaardig dat dit hiertussen staat, want Tagcrowd is gewoon via een URL die je invoertom te  kijken welke woorden het meeste voorkomen op de ingevoerde webpagina. Maar dat is juist handig voor copywriters: je kan zo zeer snel zien welke woorden bij je concurrenten op bepaalde pagina’s het meeste voorkomen. Dan kun je met deze gegevens vertrekken voor een diepgaander zoekwoordenonderzoek.

  1. Copywritingtools voor ideeën, notities en research

Je kan geen website of SEO-gerichte teksten maken, als je ideeën of inspiratie niet opschrijft en bijhoudt. Het werk van een goede copywriter bestaat ook uit informatie verzamelen die van pas kan komen, zelfs al heb je deze info niet onmiddellijk nodig. 

4.1. Pocket en One Note


Als ik een website zie met interessante teksten waarvan ik denk dat ik ze later nog kan nodig hebben, maar ik heb geen tijd om ze te raadplegen, dan stuur ik ze naar Pocket. Via een webhook is Pocket verbonden met OneNote waarin ik documentatie over allerlei onderwerken in verschillende folders, secties en pagina’s opsla en soms verder uitwerk.

4.2. Google Keep en AI Writer


Ideeën die je plots hebt, stukjes tekst die plots in je opkomen die je wilt neerpennen. Ik gebruik hiervoor Google Keep (eerder losse nota’s) en de app AI Writer als ik op verplaatsing echt teksten zou moeten schrijven (maar dat is misschien eerder als schrijver dan als SEO copywriter). 

4.3. Thebrain


The backbone of ruggengraat van mijn onderneming wordt gevormd door Thebrain. Omdat ik nu eenmaal als hoogsensitief persoon veel connecties en verbanden leg, werkt voor mij een visuele voorstelling van mijn onderneming met zijn onderdelen gemakkelijker. Thebrain is een meer gesofisticeerde mindmap. Je kan gratis gebruik maken van Thebrain, maar wil je meer zaken kunnen doen, zoals bijv. gebruiken op verschillende platformen, dan is het betalend. Ik heb zo een brain (dit is de naam voor een aparte werkplek) voor IT-tools, voor mijn onderneming, voor een swipefile, enz…. Het vraagt wel enig geheugen van je pc, maar je kan je Thebrain ook beveiligen door te laten synchroniseren.

  1. Copywritingtools voor on page SEO

Als je niet weet wat on-page SEO is, dan kan je dit lezen in de kennisbank. In deze rubriek bespreek ik algemene SEO-tools die te maken hebben met de technische kant (Site Guru) en met teksten (Contexttool.io) en die op meerdere domeinen je helpen, in de verdere hoofdstukken volgen de tools die ik gebruik die meer op één domein gespecialiseerd zijn, bijv. snelheid, betere SEO-gerichte teksten, checken duplicate content…

5.1. Site Guru


SiteGuru maakt een audit van je website en individuele pagina’s. Je krijgt een lijst na de analyse van de taken die je moet uitvoeren om je SEO te verbeteren en dus ook je ranking in Google te verhogen. Ook je SEO-performance wordt gemonitord, maar daar gebruik is dus Trueranker voor.

In de audit wordt gekeken naar wat relevant is voor SEO: paginasnelheid, meta descriptions, titels, gebroken links, sitemap. 

Site Guru is niet gratis, maar ik heb een liftetime deal gekocht bij AppSumo want ik vind de tool zeer gebruiksvriendelijk, zeker als je niet vertrouwd zou zijn met SEO. Want je krijgt een handig 

Zoek je een gratis oplossing? Dan kan je Screaming Frog downloaden.

5.2 Contexttool.io


Via deze website kan je gratis verschillende tools gebruiken om je website te verbeteren of om betere teksten te maken:

Je kan je metatitel en metadescriptie invullen om te zien of er verbeteringen mogelijk zijn.

Wil je teksten hoe je teksten in Google eruit zien, dan kan je de SERP-simulator gebruiken.

Je kan met Contextool ook het aantal woorden tellen van een blogartikel of website: Wil je de woorden tellen van je tekst die je geschreven hebt, maar die nog niet gepubliceerd is op een website, dan kan dat ook.

Teksten herschrijven in het Engels, kan ook met een rewritertool. Contextool heeft ook een Nederlandse parafraseringstool, maar het resultaat dat je krijgt is slechter dan de beste GoogleTranslate.

Een alternatief om het aantal woorden te tellen in je tekst is Charactercounteronline.

Of je kan Wordcounter gebruiken, die tegelijkertijd ook een test kan uitvoeren op mogelijk plagiaat in teksten. Als je Engelse teksten schrijft is een controle met Grammarly inbegrepen (Wordcounter is gratis). Je krijgt ook een lijst met de meest gebruikte zoekwoorden. Kan handig zijn als je de concurrentie wilt checken.

  1. Copywritingtools die de snelheid van je website helpen verbeteren

6.1. Webpagetest


Hoe snel is je website? 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog werk heb om de snelheid te verbeteren. 

Wil je zelf weten hoe je website ervoor staat? 

Het vertrekpunt om de snelheid van je website te testen is natuurlijk via een tool van Google zelf: Pagespeed Insights. De snelheid van het laden van je webpagina’s is belangrijk voor je SEO. Er bestaan nog andere tools, zoals via Webpagetest. Je tikt je URL in, welke locaties je wilt getest hebben en na een klein beetje wachten, krijg je het resultaat.  Pingdom is een alternatief om de snelheid te testen.

6.2. Afbeeldingen comprimeren


Hoe kleiner de grootte is van je afbeeldingen, hoe sneller je website. Dus loont het de moeite om grote afbeeldingen te comprimeren. De bekendste tool om foto’s te comprimeren is Tinypng. Een alternatief is Apeaksoft

Wil je de afbeeldingen aanpassen in pixels, dan kan je dit snel doen in Windows met een downloadbaar programma ImageResizer. Of je gebruikt de gratis tool GIMP, maar daarvoor moet je al iets meer weten over fotobewerking.

  1. Copywritingtools om betere teksten voor het web te maken

Tegenwoordig bestaan er veel tools voor copywriting die via artificiële intelligentie snel automatische teksten maken. Wie denkt dat dit een copywriter kan vervangen is echter mis: Google heeft al laten weten dat zij websites die enkel hiervan gebruik zullen maken niet echt zullen bevoordelen. Maar dergelijke tools kunnen je als copywriter wel helpen om inspiratie te vinden welke teksten en onderwerpen kans maken om goed te scoren. Ik gebruik ze niet altijd, maar als je vastzit of eventjes minder inspiratie hebt, kunnen ze je verder op weg helpen.  Ik heb er drie die ik af en toe gebruik als basis voor een tekst om daarna er verder aan te schaven en te bouwen voor meer originaliteit en resultaat.

7.1. Outranking


Outranking zorgt voor een analyse van SEO-factoren zoals zoekwoorden, vragen en onderwerpen om met SERP-data content te maken. Je krijgt zoekwoorden, onderwerpen, titels, vragen enz.…. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de tool nogal ingewikkeld vind. Als je hem een tijdje niet meer gebruikt hebt, is het altijd opnieuw eventjes zoeken, maar je kunt wel veel inspiratie vinden door Outranking

7.2. Peppertype


Peppertype is een andere a.i. copywritingtool die vooral gebaseerd is op de verschillende copywritingformules (PASOP-formule, AIDA-formule,...). Interessant om inspiratie op te doen en een basis te vinden voor je teksten. Maar opnieuw: de human touch is onontbeerlijk als je teksten wilt maken die converteren.

  1. Copwyritingtools om duplicate content te checken

7.1. SEOReviewtools


Een tekst die gekopieerd is van andere webartikels, zal niet goedr scoren in Google. Google penaliseert websites die enkel maar bestaan uit duplicate content. Als je dus kans wilt maken om hoog te ranken in Google, kan je checken of er geen dubbele teksten op het web staan. Je kan er plagiarisme mee zoeken, maar ook controleren of je eigen website niet hier en daar een 301-redirect mist omdat je de URL ooit veranderd hebt. Hiervoor gebruik ik een gratis tool van SEOReviewtools

  1. Copywritingtools om copywritingprojecten te beheren

8.1. Dubsado


Elke klant die met mij in zee gaat, krijgt een eigen portaal waarin alles terug te vinden is: mails, offertes, facturen, teksten (via Google Drive). Ik gebruik Dubsado om tijd te besparen. Want altijd maar dezelfde mail opstellen voor een klant, dat is tijd die ik liever voor iets anders gebruik. Namelijk voor SEO-onderzoek en copywriting. Dubsado is een handige tool voor ondernemers die een deel van het e-mailverkeer geautomatiseerd wilt zien verlopen. Je maakt een workflow voor je projecten, je laadt templates op van e-mails en andere documenten, bijv. vragenlijst briefing, maakt modelfacturen op en je kan alles terugvinden in één platform. (P.S.: wie via deze links gaat kijken op de website van Dubsado en uiteindelijk besluit om een betalend abonnement te nemen na de proefperiode krijgt 20% korting voor het eerste jaar of de eerste maand).

8.2. Clickup


Taken onthouden is altijd een probleem. Zeker bij mij na een zware hersenschudding. Dus heb ik een prachtige digitale tool gevonden die mijn tweede geheugen is. Clickup. Het is wel Engelstalig en je moet eerst wel een aantal tutorials door om te weten hoe het werkt, maar het is prachtig om te helpen om alles te onthouden. Ik gebruik het voor copywritingproject, maar ook mijn auteurstaken en in mijn persoonlijk leven. Alles is ook geïntegreerd met Google Calender zodat ik elke morgen kan zien wat mijn taken zijn. Je hebt een gratis versie, maar zodra je meerdere opties wilt, neem je best een betalend abonnement, maar dit is zeer betaalbaar.

Als je met andere mensen samenwerkt, moet je de tool zeker gebruiken: je kan de taken via Clickup verdelen, chatten, bijlages bijvoegen, formulieren maken en laten invullen. Er is ook automatisering voorzien (zonder extra kost!): bijv. als een SEO-onderzoek wordt uitgevoerd door persoon X, maar de taak moet doorgestuurd worden naar persoon Y die de copywriter is, die op zijn beurt een tekst die klaar is moet doorsturen naar persoon Z, dan kan dit allemaal automatisch geregeld worden. De betrokken medewerkers moeten de taak die aan hun is toegewezen een vooraf afgesproken label toekennen en de taak komt automatisch in de mailbox, op de agenda en takenlijst van de volgende persoon.

clickup

 Voor opdrachtgevers die graag meer zicht willen op hun project is ook een persoonlijk dashboard voorzien waarin je kan checken hoe het zit met de opdracht (wat is de timing? In welk stadium is de copywritingsopdracht?...)

8.3. Google Drive en Wetransfer 


De gemakkelijkste manier om documenten te delen is met Google Drive. Een persoonlijke drive voor elke klant die via zijn persoonlijk dashboard in Dubsado kan bekijken.

Voor grote bestanden heb je natuurlijk Wetransfer.

8.4. Een ouderwetse keukenwekker en tijdskubus


Als copywriter moet je er ook voor zorgen dat je op tijd eens beweegt. Je kan hiervoor dingen zoals de Pomodoro-techniek toepassen en de juiste extensie of tool voor zoeken, maar hierin ben ik echt ouderwets (nadat ik wel een aantal dingen geprobeerd heb). Omdat ik twee burelen heb (eentje op podcasts op te nemen) en eentje om gefocust te schrijven, gebruik ik zowel een ouderwetse kookwekker (nog eentje die ik ooit gratis gekregen heb van Ijsboerke) en een tijdskubus die ik ooit gekocht heb op Amazon.

9. Copywritingtools voor het maken van nieuwsbrieven

9.1 Sendfox


Om mijn nieuwsbrieven te beheren, gebruik ik sinds kort Sendfox, een tool die door AppSumo werd ontwikkeld. Waarom? Omdat het zo simpel en gemakkelijk is. Ik heb gecompliceerde tools zoals Mailblue, de Nederlandse tegenhanger van Activecampaign (teveel tijdsverlies met instellen voor doelgroepen, tags, enz;...) geprobeerd, heb jaren gewerkt met Autorespond (tot mijn tevredenheid), maar ik wou vereenvoudigen. 

Gewoon een autoresponder om nieuwsbrieven te maken die eenvoudig is, budgetvriendelijk (via AppSumo koop je eenmalig en heb je levenslang toegang) en waar je snel mee kan werken. Alle toeters en bellen hoef ik niet. Want time is money en ik breng mijn tijd liefst zo productief mogelijk door. Sinds kort is Sendfox ook vertaald in het Nederlands (dankzij ondergetekende), ze zijn in orde met GDPR-wetgeving. 

Sendfox is ook gemakkelijk voor sommige webhooks en automatiseringsprocessen doordat ze vaak standaard voorzien zijn in buitenlandse software.

9.2. Getresponse


Ik heb nog een lopend abonnement bij Getresponse (ik had voor twee jaar betaald) en hou dit voorlopig. Want niet alles is gemakkelijk te automatiseren met Sendfox, dus dan gebruik ik Getresponse. Voor starters is Getresponse een aanrader omdat je een gratis account kan aanmaken. Wie niet vertrouwd is met landingspagina’s, kan via Getresponse ook landingspagina’s maken die wel gemakkelijk zij om een facebookpixel aan toe te voegen als je een campagne via Facebookadvertenties voert.

  1. Tools om een SEO-vriendelijke website te maken

10.1 WordPress


Als je een website wilt maken voor je onderneming, dan raad ik je WordPress aan. De leercurve lijkt misschien hoog, maar mits het volgen van een cursus of bekijken van enkele video’s kan je zelf je website maken.

10.2. Carrd


Wil je snel een losstaande landingspagina maken: ga dan naar Carrd. Via template maak je snel en gratis tot 3 landingspagina’s.

10.3 Hosting


Mijn hostingpartner en soms redder in nood (dankzij goede support) is Vimexx.be. Daar zijn al mijn websites gehost. Ook voor het kopen van domeinnamen een aanrader. Ze hebben zelfs een aanbod om tijdens de zomer je websites voor jou te onderhouden terwijl je op reis bent. Een budgettair vriendelijke hostingaanbieder die ik alleen maar kan aanraden aan iedereen.

10.4 Thrivethemes


Het wordpressthema dat ik gebruik voor al mijn websites is ThriveThemes. Ideaal voor iemand die snel een website wilt bouwen aan de hand van templates. Ook een behulpzame support. 

10.5 Yoast SEO

Als je één plugin moet hebben op je website (naast een beveligingsplugin natuurlijk), dan is het wel Yoast SEO. Een must als je wilt dat je website goed scoort in Google. Yoast zorgt automatisch voor een sitemap die ingediend wordt bij Google, je vult je metatitel en meta description in bij elke pagina en blogartikel en je bent vertrokken.

10.6. Plugins voor de veiligheid van je website

Het is ook belangrijk dat je website veilig is. Ik gebruik daarom de plugin Wordfence. En om zeker te zijn ook de plugin Updraftplus die altijd een backup maakt van mijn website moest het nodig zijn.

  1. De allerbelangrijkste copywritingtools 

Nu denk je waarschijnlijk dat je alle copywritingtools nu wel kent. Maar de belangrijkste heb ik gehouden voor het laatste. De spanning moet je altijd een beetje opbouwen.

11.1  Een verstelbaar scherm met een blauwe lichtfilter

Als copywriter kijk je meer naar je scherm dan naar iets anders. Dus heb je een scherm, de monitor bij je desktop, nodig waar een blauwe lichtfilter op zit. Voor mij is dat zeker een must, want door een zware hersenschudding moet ik het licht voor mijn ogen filteren en is meer dan een uur achter een computerscherm zitten niet haalbaar. Dus is mijn werkdag langer, maar opgedeeld met meer pauzes.  Door een blauwe lichtfilter  worden je ogen minder vermoeid, zeker ‘s avonds. Je kan in Windows 10 de blauwe lichtfilter ook aanpassen via de functie nachtlamp, maar als je scherm ook nog in blauwe lichtstand kan geplaatst worden is het zeker niet vermoeiend voor de ogen. Je kan bij de nachtlamp van Windows 10 de uren instellen wanneer je wilt dat er blauw licht te zien is. 

Iris Mini is een zeer eenvoudige te downloaden maar superhandige tool om je scherminstellingen aan te passen aan je ogen. Je kan alles volledig handmatig regelen als je wilt en dat volledig gratis. Bij de gratis tool Care Eyes is alles minder handmatig te regelen, daar spring je per 20% naar een andere helderheid van je scherm, tenzij je de Proversie neemt.

Als slachtoffer van de chronische gevolgen van een whiplash weet ik dat houding alles is. Zorg ervoor dat je recht voor je kan kijken om je nek te sparen. Voor je monitor neem je bij voorkeur een in de hoogte en zichthoek verstelbaar scherm. Bij je laptop kan je zorgen voor een stand waarop je  monitor rust zodat je op ooghoogte kan typen. 

11.2 Standing desk

Omdat je als copywriter veel zit, is het belangrijk om af en toe recht te staan. Een verstelbare bureau of standing desk kan je hiervoor aankopen, maar dat hoeft niet als je al een bureau hebt. Je kan gewoon een standing desk van Van Aaken Design kopen. Dat kan je overal gebruiken: op je bureau, de keukentafel of waar je ook werkt. Het is in 5 minuten in elkaar gezet.

11.3 Computerbril


Een computerbril om je ogen de nodige rust te geven en te laten aanpassen voor schermwerk, vind ik noodzakelijk als je zoveel uren op een computerscherm kijkt. Dit is een bril met een blauwe lichtfilter, maar waarbij je ook niet veel verder kan zien dan een meter of twee. Een bril speciaal gemaakt voor computerwerk zodat je ogen niet moe worden. Op naar de opticien, zou ik zeggen.

Dit is een greep uit de tools die ik gebruik om mijn beroep als copywriter te kunnen uitoefenen. Elke copywriter heeft zo'n een beetje zijn eigen toolbox. Mijn ervaring leert dat je jouw eigen toolbox creëert naarmate je meer ervaren wordt. Misschien heb jij nog andere tools die de moeite zijn?


Foto:  Dan Cristian Pădureț via Unsplash

Wat wil jij lezen in de kennisbank?

Copywritingtips

SEO Tips

Digitale tooltips


Wil jij je teksten op het web verbeteren via de 7 hoofdzonden?

Schrijf je in op de nieuwsbrief.

Max. 1 keer per maand. Je kan altijd uitschrijven. 

Online resultaten nodig?

Geen tijd?

Als je: 

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.





>