SEO Copywriting Blogschrijver

8 redenen waarom je beter nooit met mij zou werken

Het is altijd hetzelfde.
Het gebeurt elke keer opnieuw. Steeds opnieuw.
In elke eerste kennismakingsgesprek met een nieuwe potentiële klant, is hij daar opnieuw....
DE vraag: "Dus... (nu komt er een lange pauze en dan aarzelend) ... Waarom zouden we met jou moeten werken?"
Weet je wat?
Ik word moe van die stomme vraag. Heel moe.
Ik weet dat het een terechte vraag is. Willen we er niet allemaal zeker van zijn dat we niet werken met amateurs?
Ik begrijp de vraag ook volledig.
Maar ik word er zo moe van.
Daarom heb ik besloten om iedereen tijd te besparen en de 8 redenen op te sommen waarom je beter niet met mij werkt.

1. Ik werk graag strategisch. Maar daarvoor wil ik betrokken zijn en mijn steentje bijdragen. Als je een SEO copywriter zoekt die gewoon woorden uit zijn toetsenbord ramt en zinnen uitbraakt, dan huur je beter iemand anders.

2. Ik doe geen haast- en vliegwerk. Goede teksten vragen tijd en doordachtheid. Dus teksten vragen tegen morgen, sorry, zoek iemand anders.

3. Als jouw aanbod, product of dienst gewoon niet goed is, dan begin ik er niet aan. Teksten kunnen nooit verbeteren wat er niet is. Goede copywriting kan niet toveren. 

4. Op 1 staan in Google binnen 1 maand, dat verkoop ik niet. Gebakken lucht zoals het beheersen van de algoritmes van Google, verkoop ik niet. Als je een goede ranking wilt in Google, dan is er geduld nodig. Regelmatig goede content publiceren en dan zal je zien dat je na een paar maanden resultaat boekt. Wie geen geduld heeft, zoekt beter andere oorden op.

5. Creativiteit is mijn tweede adem. Dus saai vakjargon is uit den boze. Ik zoek altijd creatieve invalshoeken. Wie louter saaie mainstream wilt, zou best nog eens googelen op "SEO copywriter".

6. Omdat ik mantelzorger ben en ook door naweeën zware hersenschudding en whiplash mijn computertijd moet spreiden, werk ik op flexibele uren. Het kan zijn dat ik aan het werk ben op uren dat jij gezellig op de bank naar tv kijkt of nog slaapt. Ik werk op uren die voor mij passen en jij beantwoordt ook vragen op uren die voor jou passen. We ontmoeten elkaar via videocalls in de namiddag of avond als het voor beide past. Wie 9 to 5 zoekt, het spijt me, maar dat gaat niet.

7. Muziek is mijn motor. Vaak gebruik ik muziek bij het schrijven. Soms ook in stilte, het hangt ervan af. Wie muziek haat, zou beter een andere SEO copywriter zoeken.

8. Ik hou van humor. Lachen hoort bij het leven. Of is het omdat ik een Brugse zot ben? Als je niet houdt van humor, gelieve je te onthouden. Ga ergens anders waar men wel serieus is.

Dus nu weet je het.Als je een woordenspuier zoekt die haast- en vliegwerk oké vindt, terwijl je aanbod beter kan en je nummer 1 op Google belooft, zodat je teksten gewoon mainstream zijn zoals de rest, die enkel van 9 tot 5 achter zijn bureau kruipt zonder muziek of humor, dan ben ik zo NIET JOUW SEO COPYWRITER.  

De volgende keer dat ik deze vraag hoor, zal ik zeggen wat ik zojuist geschreven heb. Ik zal nog laten weten hoe het ging.

O ja, voor de volledigheid:

Ik werk niet voor:

  •  de alles gratis-meegraaiers
    (een goede SEO copywriter is niet gratis, nee geen 15 euro voor 1.000 woorden)
  • wie nu al vindt dat alle teksten op zijn website fantastisch zijn 
    (als ik slechte teksten zie, dan heb ik soms de onweerstaanbare drang om er iets over te zeggen)
  • wie er niet van houdt om veel informatie te geven
    (ik schrijf teksten op het lijf van je onderneming, daarvoor is een goede briefing nodig)

Dus rest de vraag:

boek je een kennismakingsgesprek of ga je naar Google op zoek naar iemand anders?






 


Wat wil jij lezen in de kennisbank?

Copywritingtips

SEO Tips

Digitale tooltips


Wil jij je teksten op het web verbeteren via de 7 hoofdzonden?

Schrijf je in op de nieuwsbrief.

Max. 1 keer per maand. Je kan altijd uitschrijven. 

Online resultaten nodig?

Geen tijd?

Als je: 

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.





>