SEO Copywriting Blogschrijver

juli 9

Copywriting is zoals fitness. Microtip 2

Ik zou dringend meer moeten fitnessen en aan mijn conditie werken. 

Het zittend leven van een schrijver en copywriter, weet je wel.

Als je iets wilt verbeteren aan je lichaam, dan moet je starten en volhouden voor je resultaat kan zien.

Het beste gevoel is als je het resultaat bereikt dat je voor ogen hebt.

Maar bij fitness zie je niet elke dag vooruitgang. Nee, je doet je oefeningen, maar na een jaar zie je plots die strakke buik, die gespierde armen, dat fitte lichaam (in mijn geval zal het utopia blijven vrees ik).

Voor deze microtip een leuke oefening die ook jouw copywritingbiceps zal aanscherpen en zal zorgen voor:

  • dat je vooruitgang ziet
  • een direct resultaat bereikt
  • een inspirerende tekst geschreven hebt

Ga naar je twitteraccount (of als je die niet hebt, naar een andere sociale media account, je mailbox).
Zoek iemand die je bewondert en succesvol is.
Zoek een tweet, bericht of mail van enkele maanden geleden.

Het gemakkelijkst is een tweet of facebookbericht of LinkedInbericht, want daar kan je zien wat populair is en door andere mensen interessant wordt gevonden.

Herschrijf de tekst.

Je voelt misschien weerstand om dit te doen, maar alle kunst is in één of andere zin ook deels plagiaat. Gebruik niet dezelfde woorden of tekst, maar herschrijf. 

Sociale media zijn vluchtig: weet jij nog wat je 3 maanden geleden geschreven of gelezen hebt?

Mensen houden van herhaling in één of ander vorm: niemand klaagt als hij zijn lievelingsliedje vaak op de radio hoort.

Herschrijf de tekst en kijk of je:

  1. beknopter
  2. meer inspirerend
  3. duidelijker

kan zijn.

Ziezo: nu heb je op een snelle manier een inspirerende tekst geschreven voor jouw tweet, bericht of mail.

P.S.: inspiratie voor deze microtip heb ik gehaald uit een mail van Kieran Drew

Foto: Kelly Sikkema via Unsplash

Wat wil jij lezen in de kennisbank?

Copywritingtips

SEO Tips

Digitale tooltips


Wil jij je teksten op het web verbeteren via de 7 hoofdzonden?

Schrijf je in op de nieuwsbrief.

Max. 1 keer per maand. Je kan altijd uitschrijven. 

Online resultaten nodig?

Geen tijd?

Als je: 

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.





>