Ik bouw verhalen, jij spaart tijd

Originele copywriting

augustus 13

De beste tijden en ideale afmetingen van afbeeldingen om te posten op sociale media

Als schrijver en freelance copywriter vecht je om aandacht te krijgen van potentiële lezers. Eén van de instrumenten die je hiervoor kan gebruiken zijn natuurlijk de sociale media. Maar soms levert het posten niet altijd succes op. Want: post jij wel iets op sociale media op een tijdstip waarop veel mensen aanwezig zijn of juist niet? Hoe beter je kan mikken op de juiste tijd, net als een boogschieter op de Olympische Spelen, hoe sneller de kans dat je raak zal schieten. Niet enkel raak, maar direct in de roos.

Wat zijn de beste tijden om in 2021 te posten op sociale media?

Dus vroeg ik me af: wat zijn nu de beste tijden om in 2021 te posten op sociale media? Eventjes onderzoeken en surfen op het internet, leverde me al snel een antwoord op. Maar hou onthoud ik dat? Eerst op een blaadje geschreven en op mijn bureau gelegd, maar je weet hoe dat gaat: zo'n blaadje raakt ondergesneeuwd onder andere blaadjes met nota's op (bij mij toch). Dan maar ergens opgeslagen in een document op de computer, maar ook dat leverde niet echt veel op. Dus dacht ik: waarom geen infographic gebruiken: die zet ik op mijn bureaublad van mijn pc of print ik om op te hangen: dat is veel duidelijker dan een gewoon lijstje.

Maar ... ik was er nog niet. Nu wist ik wel de beste tijden, maar hoe zat dat nu weer met de afmetingen voor de ideale afbeeldingen die ik wil posten op mijn sociale media?

Wat zijn de ideale afmetingen voor afmetingen in een sociale mediapost?

Telkens opnieuw vloek ik omdat ik niet meer weet wat de ideale afmetingen zijn voor een sociale mediapost. Ze verschillen ook volgens het platform: Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram of Twitter, allemaal hebben ze hun eigen willetje wat de afmetingen van afbeeldingen betreft. Dus dacht ik: dit zoek ik op en ik maak er een definitief lijstje van. En waarom niet dit lijstje niet onmiddellijk integreren in diezelfde infographic? Dan heb ik alles bij elkaar.

Zo gezegd en zo gedaan. Hieronder vind je het resultaat. Je krijgt dit van mij gratis omdat ik nu eenmaal in een goeie bui ben vandaag, maar ik vraag één gunst. Eén klein dingetje. Je kent dat spreekwoord toch: 'als je iets gratis krijgt, vergeet dan niet iets terug te doen voor wie je geholpen heeft'? Nee? Ken je dat niet? Zou kunnen, want ik heb dit zojuist verzonnen. Maar wist je dat als je mij een klein plezier doet, je ook jezelf een plezier doet? Nee? Ik zal het je uitleggen.

Jij downloadt of kopieert de infographic en in ruil schrijf je je in op mijn nieuwsbrief. Je zal er een gratis e-book voor in ruil krijgen (de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dit e-book nog aan het afwerken ben, als je deze post later leest en je krijgt onmiddellijk het e-book, dan weet je dat ik mijn beloftes nakom): De snoepwinkel: 40 gratis onderwerpen voor bloggers en ondernemers zonder inspiratie.

Nadien blijf ik je wel nog af en toe lastig vallen met een nieuwsbrief met nuttige tips & trics om nog beter te schrijven op het internet en aantrekkelijker te worden voor je websitebezoekers, zonder dat jouw website plastische chirurgie of make-up nodig heeft. Of toch een beetje misschien?

Hang deze infographic ergens uit zodat je hem kan zien en vergeet niet om de tijd die je bespaart door deze infographic voor een deel in het lezen van mijn nieuwsbrief te steken. Maar dan moet je wel je ingeschreven hebben natuurlijk..


De AIDA-copywritingformule is een eenvoudige formule om je teksten beter te doen converteren zoals ze

Hoe de AIDA-copywritingformule ervoor kan zorgen dat je triomfen boekt met je verkoop

Copywriting bestaat uit een aantal formules, net zoals alle toverdrankjes. Alleen is het hier bedoeld

Ken je de PASOP-formule in copywriting om de olifanten in jouw porseleinenwinkel te temmen?

Laat mij eerst vertellen wat een nieuwsbrief is. Je weet wel, dat zijn die mails

Hoe maak je een leuke nieuwsbrief die inspireert- tips en stappenplan?

“Brand storytelling is a great way to get you point of across, differentiate your brand,

Hoe storytelling de saaiheid van jouw website kan doorbreken.
Hoe een burn-out, een zware hersenschudding en mantelzorg mij het geheim van het leven leerden kennen

E-mails, het is een vloek en een zegen. E-mails zijn onvermijdelijk, maar ze kunnen wel

Wil je ook af van saaie e-mails zodat je e-mails meer geopend worden?


Online resultaten nodig?

Geen tijd?


Als je:

Verkoop, verkeer, leads,

meer woorden nodig hebt,...

Ik verkoop woorden omdat het werkt.


Over de auteur

Bo Vickery

Bo is selfpublishing auteur en SEO-gericht copywriter vol creativiteit. Wie meer wilt weten, leest over mij of dit blogbericht.

Maar eigenlijk ben ik niet belangrijk, maar jij.

Tags





Woorden zijn belangrijk

Workshop:

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Wat als onweerstaanbare titels jouw klanten onbewust verleiden zodat ze doen wat jij wil?

Websitebezoekers blijven maar 10 tot 20 seconden op jouw website. 97% leest enkel de titels om te beslissen of ze verder lezen. Hoe zijn jouw titels?

Wil je jouw websitebezoekers verleiden met onweerstaanbare titels? Wil je een antwoord op je vragen die je hebt over je website? Een cursus die meegroeit met de antwoorden op de vragen die jij je stelt. Ontdek de geheime verkoopcode.

Reserveer nu al je plaats met een eenmalige introductiekorting van 40% voor deze workshop

Ben je het beu om nog eens een wandeling te maken?

Doe zoals Isaac Newton:

leer bij in periodes van pandemie met gratis waanzinnige tips om je website te verbeteren

Een quarantaineperiode is ideaal om te starten met bloggen (waarom niet over jouw wandelervaringen?) of om een boek te schrijven. 

Wist je dat Newton in 1666 zowel de wet van de zwaartekracht en de aard van het licht ontdekte tijdens een quarantaineperiode wegens de pest?

Wat als je deze tijd zou gebruiken om je website te verbeteren? 
O ja, wil je op reis en in zijn voetsporen treden, via deze link kan je een wandeling doen in Engeland waar Newton verbleef tijdens zijn quarantaine.

Dus gebruik deze quarantaine om te bloggen en te schrijven met waanzinnige gratis tips van Blogschrijver op de eerste van de maand om je maand goed te starten. 

>
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial